حملات جنگنده‌های سعودی در صنعا 9 کشته بر جای گذاشت

در اثر حملات جنگنده‌های سعودی به منازل خویشاوندان رئیس جمهور سابق یمن، 9 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، در اثر حمله هوايي جنگنده‌هاي عربستان به يکي از محله‌هاي صنعا پايتخت يمن- محل سکونت خويشاوندان علي عبدالله صالح رئيس جمهور سابق اين کشور - دست کم 9 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند. این حمله تنها دو روز پيش از گفتگوهاي تحت نظارت سازمان ملل در ژنو براي پايان دادن به درگيري هاي يمن صورت گرفت. 

به گفته سکنه محلي در اين حمله منازل برخی از خويشاوندان صالح در منطقه «بيت ميعاد،» در مرکز صنعا، هدف قرار گرفت.  يک شاهد عینی که خود را محمد يحيي معرفي کرد گفت دو موشک به خانه خويشان صالح اصابت کرد و موشک سوم به زمين برخورد کرد و چند کشته و زخمي بر جاي گذاشت. يک شاهد ديگر نيز اعلام کرد سه انفجار اين محله را لرزانده است. 

منابع وزارت بهداشت يمن اعلام کردند 9 نفر از زخمي‌ها که حال وخيمي داشتند هنگام ورود به بيمارستان جان خود را از دست دادند و 60 نفر ديگر در سه بيمارستان بستري شدند. 

صالح با وجود کناره گيري از قدرت در سال 2011، با توجه به نفوذي که بر کنگره ملي خلق حزب حاکم سابق و همچنين تعدادي از فرماندهان نظامي يمن دارد همچنان از سياستمداران قدرتمند اين کشور به شمار می‌رود. 

وي در  نهايت سپتامبر سال گذشته با حوثي ها که کنترل صنعا پايتخت يمن را در دست گرفتند و عبد ربه منصور هادي رئيس جمهور مستعفي را از کشوربيرون راندند متحد شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار