تبریز؛

نان رایگان به صورت مستقیم پخت و در میان مردم توزیع می شود

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با انجمن صنفی تولید کنندگان آرد ، نان رایگان درهمایش نان از سفره تا مزرعه به صورت بلاواسطه پخت و‌ عرضه می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ غلامعلی راستی ، امروز در جلسه هماهنگی اولین همایش نان ، نانوا، نانوایی گفت: کارخانجات آرد آذربایجان شرقی متحول شده  و پخت نان نیز با گذشته تفاوت بسیاری دارد اما مردم باید با حقوق خود‌ در زمینه دریافت نان سالم آشنا شوند.

وی ادامه داد: کیفیت آرد تولیدی در استان قابل مقایسه با گذشته نیست و در همایش نان از سفره تا مزرعه می توان از دستگاه های قدیمی کارخانه جات تولیدی آرد به عنوان موزه ای استفاده کرد و در اختیارمردم گذاشت.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با انجمن صنفی تولید کنندگان آرد ، نان رایگان درهمایش نان از سفره تا مزرعه پخت و  عرضه می شود.

راستی یادآور شد: در راستای مباحث تبلیغی توزیع رایگان نان صورت می گیرد و تبلیغ در زمینه محصولات نانی امری ضروری است تا مردم با کیفیت نانهای مختلف آشنا شوند.

صادقی ، معاون خبر صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این نشست هماهنگی با اشاره به تولید گزارشهای خبری و پیش خبری بیان کرد: علاوه بر برنامه های خبری معاونتهای دیگر صدا و سیما نیز برنامه های تولیدی را در دستور کار خود دارند.

وی افزود: بایستی برندهای برتر نان استان مانند نان اسکو ، فطیر بستان آباد و نان های دیگر نیز به مردم معرفی شده و زمینه تولید نان های برتر در دیگر شهرها فراهم شود.

معاون خبر صدا و سیما با اشاره به اهمیت انعکاس طرح های تحقیقاتی دانشگاهی درزمینه نان عنوان کرد: در حال حاضر برخی طرح های دانشگاهی درتبریز در زمینه نان انجام می شود که انعکاس این طرح ها به جامعه موثر و مفید خواهد بود.

حمید شکوهی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری آذربایجان‌شرقی  گفت: جشنواره نان از مزرعه گندم تا سر سفره  23 تا 28 شهریور ماه  سال جاری در محل  سالن سهند نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد که این همایش با برگزاری نمایشگاه خرید پاییزی همزمان می شود.

وی گفت: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌های متعددی حضور دارند و جلسات هماهنگی مستمر برگزار می‌شود، ولی با توجه به ضرورت هماهنگی ها جلسات مستمر با تعیین برنامه ها اجرایی لازم و ضرروی است.

شکوهی  با بیان اینکه در زمینه تبلیغاتی باید کارهای بیشتری انجام شود ، اظهار کرد: در زمینه آماده سازی تبلیغاتی نیز باید همراهی رسانه ها را داشته باشیم.

وی با تاکیدبر تقدیس نان در فرهنگ اسلامی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ نان دیداری با امام جمعه تبریز خواهیم داشت تا این موضوع از نگاه مذهبی و فرهنگی نیز تبیین شود.

شکوهی بیان کرد: تلاش خواهد شد تا همایش نان به صورت مستمر از سال آینده در محل نمایشگاه بین المللی تبریز و در قالب  نمایشگاه ارایه توانمندیهای ارگانهای مختلف درزمینه نان و تولید آرد و مسائل جانبی برگزار شود.


انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.