با یکی از ارزش افزوده های دنیای IT آشنا شوید

در گذشته برای انجام فعالیت های اقتصادی فقط به مغازه و بنگاه های اقتصادی اکتفا می شد اما امروزه و با پیشرفت دنیای مجازی کارهای اقتصادی نیز عرصه جدید را تجربه می کنند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، نراقی کارشناس آی تی در گفتگو با خبرنگار سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران گفت:دیتاسنتر ها یا مراکز داده به مجموعه ای از سرویس گرها،زیرساخت های ارتباطی و امنیتی گفته می شود که وظیفه اصلی آن نگهداری و پشتیبانی از سرویس های اینترنت و زیر مجموعه های آن است و مدیران سایت ها می توانند با بکارگیری این سرویس ها سایت ها و شبکه های خود را راه اندازی کنند.

با یکی از ارزش افزوده های دنیای آتی آشنا شوید


نراقی اظهار داشت :اینترنت داخلی دارای پهنای باند مناسبی می باشد که همین امر موجب افزایش سرعت برای اتصال به شبکه های داخلی شده است.با وجود اینکه این سرعت برای حضور در اینترنت داخلی کشور مناسب می باشد اما این سرعت برای کاربران خارجی بسیار ضعیف بوده و آنها نمی توانند ارتباط خوبی را در فضای مجازی ما تجربه کنند و در هنگام ارسال ایمیل و یا انجام سایر فعالیت های اینترنتی با مشکلات بیشماری مواجه می شوند.

با یکی از ارزش افزوده های دنیای آتی آشنا شوید

وی افزود:استفاده از دیتاسنتر های داخلی موجب به وجود آمدن این کندی سرعت و مشکلات شده است که یکی از معایب اصلی آن استفاده نکردن ازکنترل پنل های حرفه ای برای راه اندازی آنها می باشد که حضور این کنترل پنل های ضعیف موجب شده از نظر امینتی نیز ضعیف و دارای ویژگی های پایینی است.

نراقی عنوان کرد: مدیران سایت ها و وب ها شاید به دلیل همین مشکلات است که تمالی به استفاده از دیتاسنتر های داخلی ندارند و این کنترل پنل ها در رده  درجه یک های دنیا قرار نمی گیرند و با وجود این کم بود ها از قیمت بالایی نیز برخورداند و در مقایسه با د یتاسنتر های خارجی تفاوت قیمتی حدود  دو ال سه برابر دارند.

با یکی از ارزش افزوده های دنیای آتی آشنا شوید

وی تصریح کرد: گران ترین سرورهای جهان مربوط به کشورهای آمریکا و کانادا است که قیمت بالای آن بخاطر گرانی اینترنت در این کشورها  می باشد و آلمان نیز در رده های ارزان قیمت ترین سرورها جای می گیرد.

نراقی علت نبود سرورهای حرفه ای در ایران را مهیا نبودن برخی امکانات دانست و تاکید کرد: باید در نظر داشت در سالهای اخیر در جهت ارتقا و رشد این امکانات تلاش های متعددی شده و این پیشرفت تا جایی ادامه داشته که ما در حال حاضر سرورهای مولتی مدیا که قابلیت پخش و ارائه ویدیو و صوت همراه با فرم را دارند  و از سرورهای داخلی استفاده می کنند را بسیار فعالیت تر از گذشته در عرصه فضای مجازی می بینیم.

با یکی از ارزش افزوده های دنیای آتی آشنا شوید


وی اظهارداشت: سرورها یکی از بهترین ارزش افزوده های دنیای آتی محسوب می شوند که سرمایه گذاری بسیار زیادی روی آنها انجام می شود و شرکت های خصوصی و دانش بنیان بیشماری برای این سرمایه گذاری جذب می شوند.

نراقی گفت:این نوع فناوری همانند سایر فناوری ها دارای مزایایی همچون سرعت بالای قرار گیری اطلاعات در دسترس کاربران داخلی را دارد که همین دلیل موجب افزایش جذب کاربران بیشماری به سایت های داخلی می شوند.

با یکی از ارزش افزوده های دنیای آتی آشنا شوید

وی خاطرنشان کرد: بک آپ برای سایت های بزرگ خیلی مهم است که معمولا این بک آپ ها دارای حجم بالایی است که اگر صاحبان سایتها بخواهند از طریق اینترنت این اطلاعات را به سرورهای خارجی انتقال دهند باید هزینه بالایی را پرداخت کنند در صورتی با استفاده از دیتاسرور های داخلی می توانند با هارد به هارد کردن(به صورت سخت افزاری) به راحتی این کار را انجام دهند.


گزارش:حدیث حدادی 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار