حمله تروریستهای سومالی به پایگاه نظامی شمال کنیا

در حادثه حمله تروریستی به پایگاهی نظامی در شمال کنیا دست‌کم 13 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ گروهی از تروریستهای القاعده که در سومالی مستقر هستند به پایگاه نظامی شهر "لامو کانتی" واقع در شمال کنیا حمله کردند و 2 سرباز را کشتند. در تبادل آتش نیروهای نظامی کنیا و تروریستها، دست‌کم 11 نفر از اعضای القاعده سومالی نیز به هلاکت رسیدند.

این حادثه در نزدیکی مرز مشترک سومالی و کنیا در ساعات اولیه بامداد به وقت محلی بوقوع پیوست. تروریستها پیش از این حمله مرگبار به روستای"مانگای" یورش بردند و مردان روستایی را به زور از خانه خارج و به مسجد منتقل کردند. مردان روستا یک ساعت بوسیله تروریستها گروگان گرفته شدند؛ اما بدون بروز درگیری، تروریستهای سومالی محل را ترک کردند.

کنیا در آستانه سالگرد دو حمله تروریستی در شهرهای "امپه‌کتونی" و "لامو" است که در آن دست‌کم 60 غیر‌نظامی کشته شدند. شهر ساحلی "لامو" یکی از مقاصد گردشگری زیبا و مورد علاقه اروپایی‌ها است؛ اما پس از وقوع حادثه تروریستی سال گذشته تعداد معدودی از گردشگران خارجی حاضر به گذراندن اوقات خود در این شهر هستند. 

کنیا بارها مورد حمله تروریستی گروه الشباب قرار گرفته است و در آخرین مورد، آوریل گذشته (فروردین) 150 دانشجوی شهر گاریسا به دست تروریستها کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار