ادامه مذاکرات آمریکا و لهستان برای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی

همزمان با افزایش حضور نظامی ناتو در کشورهای همسایه روسیه، دولت اوباما همچنان به دنبال استقرار سامانه‌های پدافند موشکی خود در نزدیکی مرزهای این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دولت‌ آمریکا با ادامه مذاکرات همچنان خواستار استقرار جنگ‌افزارهای این کشور در خاک لهستان است.

در حالیکه خبرها همواره از اشتیاق متقابل دولت‌های آمریکا و لهستان برای اجرایی شدن این طرح حکایت داشته‌اند، "توماش سیمونیاک،" وزیر دفاع لهستان نیز امروز در پیامی در صفحه توییتر از تضمین کاخ سفید در سفر اخیر خود به واشینگتن مبنی بر تبدیل یکی دیگر از همسایگان روسیه به میزبان جدی سامانه‌های پدافندی آمریکا خبر داد. این تصمیم لهستان منجر به تقویت حضور نظامی آمریکا در این کشور و سراسر منطقه خواهد شد.

در ماه آوریل امسال، وزرای دفاع آلمان، لهستان و دانمارک از برنامه‌های خود برای توسعه و تجهیز "سپاه چندملیتی شمال‌شرق ناتو" در شهر وسیع و پرجمعیت «شچچین» در شمال‌غربی لهستان خبر داده بودند.

مقام‌های ناتو نیز در ماه فوریه اعلام کردند شمار نیروهای واکنش سریع این سازمان، موسوم به NRF، را به حدود 30 هزار نفر در اروپای شرقی خواهند رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار