در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

کاهش واردات گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طبق اصول اقتصاد مقاومتی قانون جلوگیری از واردات وجود دارد اما متاسفانه مجریان آن را اجرا نمی‌کنند.

شکرخدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت تولید شکر در استان خوزستان اظهارداشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مجلس و دولت توجه به سیاست اقتصاد کلان مقاومتی ضروری است زیرا حال که قانون جلوگیری از واردات وجود دارد اما متاسفانه اجراکنندگان آن را اجرایی نمی‌کنند و همچنان شاهد افزایش واردات و کاهش صادرات خواهیم بود.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر خوزستان که توسعه شکر را انجام می‌دهند متاسفانه در حالی که بارها مملو از شکر است عملا اقدام به واردات شکر خارجی صورت میگیرد، هرچند میزان شکر تولید داخل حدود 500 الی 600 تن می‌باشد، جوابگوی مصرف داخل نیست و مابقی نیاز داخل را باید از طریق واردات صورت گیرد اما واردات نباید به گونه‌ای باشد که سبب ذخیره و آسیب تولید داخل شود.
 
موسوی در پایان تصریح کرد: کاهش واردات باید با توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی سر لوحه کار خود قرا دهیم،‌ همچنین دستگاه‌های نظارتی نیز باید با وارد کننده‌ها برخورد جدی داشته باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
بیاییم در حد امکان از تولیدات خودمان استفاده کنیم.
آخرین اخبار