رشت؛

خروج چای خشک سنواتی از یکی از انبارهای تعاون روستایی در شهرستان تالش

6تریلی چای خشک سنواتی در 2روز گذشته از انبار تعاون روستایی در روستای جوکندان تالش خارج شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ خروج چای خشک سنواتی از یکی از انبارهای تعاون روستایی در شهرستان تالش 6تریلی چای خشک سنواتی در 2روز گذشته از انبار تعاون روستایی در روستای جوکندان تالش خارج شد.

معاون بازاریابی سازمان چای کشور گفت: در هر یک از این تریلی ها 18تا 20تن چای خشک سنواتی بارگیری شد.

خردادپور افزود: از بارگیری چای خشک سنواتی انبار شده در روستای جوکندان تالش در2 تریلی دیگر جلوگیری شد.

این درحالی است که امسال خروج چای خشک سنواتی از انبارها و عرضه آن در بازار ممنوع است.

رییس سازمان چای کشور گفت: با وجود اینکه در جلسه شورای تامین گیلان مصوب شد چای خشک سنواتی تا سی ام مهر ماه امسال ، پایان برداشت برگ سبز چای و تولید چای خشک از انبارها خارج نشود اما بودن توجه به این تصمیم گیری چای های خشک سنواتی با مجوز قضایی ازانبارروستای جوکندان تالش خارج شده است.

محمد ولی روزبهان افزود: هرچند چای خشک سنواتی از این انبار خارج شده اما با هماهنگی نیروی انتظامی از خروج این محموله ها از تالش جلوگیری شده است.

وی از خروج چای سنواتی از انبارهای تعاون روستایی ابراز نگرانی کرد و گفت : خروج این چای های در این موقع از سال ضربه سنگینی به چای خشک داخلی وارد می کند و علاوه بر اینکه باعث می شود چای با کیفیت ایرانی به دست مصرف کننده نرسد، کارخانه داران نیز نمی توانند چای خشک تازه را بفروشند.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه چای سنواتی باید با حضور و نظارت کارشناسان سازمان چای، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد از انبارها خارج شود تصریح کرد : چای های خشک سنواتی انبار شده در روستای جوکندان تالش بدون حضور این کارشناسان خارج شده است.

محمد ولی روزبهان گفت : همه تلاش های خود را به کار خواهیم گرفت تا از عرضه چای خشک سنواتی به بازارهای مصرف جلوگیری شود.

رییس اداره نظارت برمواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به اینکه چای خشک سنواتی قابل مصرف نیست گفت : معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی همه توان خود را به کارمی گیرد تا چای خشک سنواتی وارد بازارهای مصرف نشود.

به چای خشکی که تاریخ تولید بیش از 3سال دارد چای سنواتی گفته می شود.

انتهای پیام

برچسب ها: گیلان ، سنواتی ، چای خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.