مقام‌های ارشد هندی:

نتیجه مذاکرات هسته‌ای بر روابط تجاری ایران و هند بی‌تأثیر است

مقام‌های هندی ضمن اشاره به بی‌تأثیر بودن نتیجه مذاکرات در تعاملات تجاری هند و ایران، تمایل خود را به همکاری تجاری با کشورمان اعلام کردند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هیندو بیزینس اینسایدر، هند از پابرجایی تمایل خود به شرکت در طرح‌های نفتی و اکتشافی ایران در ناحیه خلیج فارس همچنان داد.

یک مقام هندی اظهار داشت تعاملات تجاری ایران و هند به تصمیم‌های غرب در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و پایان ژوئن (تیر) ارتباطی ندارد.

«درمندرا رادهان،» وزیر نفت و گاز هند که به تازگی با همتای ایرانی خود در سمینار بین المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت دیدار کرد، گفت: «مذاکرات تجاری روندی پیوسته دارد و ما تمایل خود را به صورت شفافی به مقام‌های ایرانی اعلام کردیم... اما در عین حال وضعیت روابط بین‌المللی ایران را نیز زیر نظر داریم.»

مذاکرات میان شرکت نفت او.ان.جی.سی. ویدش، زیرمجموعه شرکت نفت و گاز طبیعی هند (او.ان.جی.سی)، و مقام‌های ایرانی در خصوص سهام شرکت هندی در منطقه ساحلی خلیج فارس در جریان است.

در واقع این دو وزیر نفت در خصوص مشارکت هند در طرح‌های تولیدی و اکتشافی ایران و احتمال ساخت خط لوله گاز از ایران به هند از طریق مسیرهای مختلف مذاکره کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار