ريابکوف:

تاريخ مذاکرات بيشتر بين ايران و 1+5 هنوز مشخص نيست

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت برنامه زمانی ادامه مذاکرات بین ایران و گروه پنج به اضافه یک درباره برنامه هسته ای تهران هنوز مشخص نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس از مسکو ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت برنامه زمانی ادامه مذاکرات بین ایران و گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان ) درباره برنامه هسته ای تهران هنوز مشخص نشده است.

ریابکوف افزود توافق شده است کارشناسان ایران و گروه پنج به اضافه یک از روز چهارشنبه این هفته کار خود را ادامه دهند اما برنامه های بیشتر ، نه در سطح مدیران سیاسی و نه در سطح وزیران امور خارجه ، هنوز مشخص نشده است.

این دیپلمات روسی تصریح کرد :« تاریخ این نشست ها در تماس ها و دیدارهای مختلف در آینده مشخص خواهد شد و ما آن را اعلام خواهیم کرد.»

ایران و شش قدرت جهان در مذاکرات نفس گیر لوزان سوییس که اوایل ماه آوریل برگزار شد در مورد چارچوب موافقتنامه ای به منظور محدود کردن برنامه هسته ای ایران توافق کردند. این توافق زمینه را برای تلاش در جهت دستیابی به موافقتنامه ای نهایی تا ضرب الاجل 30 ژوئن هموار کرد.
روسیه معتقد است اگر دو طرف به توافق های به دست آمده در لوزان پایبند باشند ، مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران با موفقیت به اتمام خواهد رسید.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اوایل ژوئن پس از مذاکرات با همتاهای ایرانی و چینی خود که در مسکو برگزار شد گفت اگر همه مذاکره کنندگان به چارچوب به دست آمده در لوزان پایبند باشند هیچ مانعی برسر راه نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران وجود نخواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار