معاون بهداشت خبر داد

جذب 1800 پزشک، 400 ماما و افزایش 426 قلم دارو در خانه های بهداشت

معاون بهداشت از جذب 1800 پزشک، 400 ماما در خانه های بهداشت و افزایش 426 قلم دارو در این مراکز و همچنین پایش طرح تحول بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از  (وب دا)؛ با حضور معاون بهداشت و رئيس دانشگاه علوم پزشکی گرگان گزارش تيم های ارزياب از نحوه ارائه خدمات بهداشتی، دانشگاه های علوم پزشکی گلستان و بابل مورد ارزيابی و پايش قرار گرفت.

 دکتر سياری در اين جلسه گفت: تيم های متخصص ما در محيطی ترين سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حضور يافته و نحوه ارائه خدمات و چگونگی اجرای برنامه های ستاد در آن مراکز را مورد بررسی قرار می دهند و سپس در دفتر روسای دانشگاه موارد را تجزيه و تحليل می کنند.

 وي با بيان اينکه سيستم بهداشتی در حال تحول است، گفت: يکی از اهداف دولت تدبير و اميد افزايش دسترسی مردم به خدمات با کيفيت بهداشتی است و همه ما بايد در اين خصوص تلاش مضاعف داشته باشيم.

 وي افزود: خوشبختانه در روستاها از لحاظ بهداشتی پوشش کاملی داريم و نيازمند اين هستيم اين سيستم را به شهرها تعميم دهيم.
 
ساخت 2000 خانه بهداشت
 معاون بهداشتی وزارت بهداشت بیان داشت: در سال گذشته با کمبود پزشک مواجه بوديم که با جذب 1800 پزشک، 400 ماما تهيه 2400 خودرو و با بهبود استاندارد و ساخت 2000 خانه بهداشت و افزودن 426 قلم دارو تا حدودی زيادی مشکلات برطرف شده است.

 وي بخش عمده ای از عوامل مرگ و مير را بيماری های غير واگير دانست و ريشه اصلی آن کم تحرکی، مصرف دخانيات و رژيم غذايی نا سالم عنوان کرد.
 
پایش و ارزشیابی طرح تحول بهداشت
 براساس این گزارش،در ابتدای جلسه رئيس دانشگاه علوم پزشکی گرگان حضور ارزشمند دکتر سياری در استان را خير مقدم گفت و افزود: پايش و ارزيابی اين چنينی در بهبود وضعيت بهداشتی بسيار اثر بخش و مثمر ثمر است.

دکتر رياحی با اعلام اينکه بهداشت و پيشگيری در اولويت برنامه های دانشگاه قرار دارد، گفت: ما بايد در بحث بيماری های غير واگير بايدجواب روشن تری به مردم بدهيم.

 وي افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان حتی خارج از بودجه بهداشتی در بسياری از موارد از پروژه های بهداشتی حمايت کرده است.

 دکتر رياحی تصريح کرد: دانشگاه براساس شناسنامه و نقشه راه حرکت می کند و در اين نقشه بهداشت و پيشگيری در اولويت قرار دارد.

 وي همچنين نسبت به آسيب شناسی طرح پزشک خانواده، استفاده از ظرفيت های مختلف براي پاسخگويی به نيازهای مردم، اصلاح نظام ارجاع و افزايش بهره وری تأکيد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار