رئيس انجمن هسته اي ايران؛

بر سر میز مذاکرات همه چیزمان را نبازیم

رئيس انجمن هسته اي ايران: در طول یک سال و نیم گذشته در مذاکرات با جایی نرسیده ایم نباید، به قیمت از دست دادن همه چیز توافق کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئيس انجمن هسته اي ايران در مراسم بزرگداشت روز بسيج اساتيد در شيراز با بيان اين كه كاربرد پرتو در بخش هاي صنعتي،پزشكي، تامين غذاي مردم و بسته بندي است افزود: مبلغ و پايه گذار رشته كاربرد پرتو در دانشگاه ها شهيد دكتر شهرياري بود كه ايشان كليه مراحل را طي كرد و ارشد و دكتري اين رشته را در دانشگاه ها راه اندازي نمود.

 دكتر عباسي گفت: براي هر سه مورد استفاده از دانش هسته اي نياز به توليد سوخت هسته اي داريم و كشور ما جزو كشورهاي محدود در دنياست كه چرخه سوخت كامل دارد. 

وي ادامه داد : ما به دستاوردهاي بزرگي در توليد سوخت هسته اي از جمله غني سازي و توليد كيك زرد دست يافتيم.

 اين مقام مسئول بيان كرد: امام(ره) با بيان جمله آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند به ما شجاعت و جرات دادند و ما نيز با همان نگرش و ديدگاه در زمان جنگ و بعد از جنگ در عرصه علمي نيز به پيش رفتيم و امروزه شاهد پيشرفت هايی هستيم. 

وي تصريح كرد: دو ديدگاه در مذاكره وجود دارد اولين اين كه ما در دنيا قدرتمنديم و در نظم نوين جهاني قدرت هستيم كه اين قدرت مي تواند از پشتوانه تمدن طولاني ما ناشي شود يا به خاطر دو برابر شدن جمعيت ما ، پيشرفت هاي گسترده نظامي يا ساير پارامترها باشد و دوم اين كه ما توانستيم صنايع داخلي از جمله ساخت موشك و حوزه دفاعي و حوزه دريا را رشد دهيم و در تحريم ها توانستيم به خوبي رشد كنيم.

 دكتر عباسي افزود: ما با اين ديدگاه به مذاكره مي رويم كه ايران قدرت جهاني است و بدون ما نمي توانيد امنيت را برقرار كنيد و اگر در اين پيچ تاريخي اشتباه نكنيم از قدرت هاي مهم جهان خواهيم ماند. 

رئيس انجمن هسته اي ايران ادامه داد: بعد از گذشت يك سال و نيم در مذاکرات هنوز راه به جايي نبرديم و طرف ما كه كشور هاي غربي و امريكا هستند مطالبات بيشتري را مي طلبند.

 دكتر عباسي گفت:جمع آوري بسياري از اطلاعات افراد دانشمند هسته اي كشورمان توسط ام اي سيكس انگلستان صورت مي گرفت و آنها شهيد علي محمدي را مدت ها تعقيب مي كردند. 

وي با بيان اين كه نبايد به قيمت از دست دادن همه چيز توافق كنيم افزود: برخي ها قدر مشاركت زياد مردم در انتخابات را نمي دانند و اعتقادي به دانش هسته اي ندارند. 

رئيس انجمن هسته اي ايران گفت: تيم هسته اي نظارت يك عده كمي را دنبال ميكند و مجلس در مقطع فعلی نقش خود را به خوبي ايفا كرده البته اگر آدرس غلط به نمايندگان داده نشود و ذهن آنان را منحرف نكنند. 

عباسي افزود: دشمن از هيچ كاري فرو گذاري نمي كند از جمله شهادت دانشمندان و جاسازي مواد منفجره در كارخانه و حتي خرابكاري در مواد و دستگاه هاي انرژي اتمي.

 وي ادامه داد: ما با جابجايي سايت موشكي توانستيم راكتور اراك را كه بيم حمله نظامي داشتيم حفظ كنيم. 

اين مقام مسئول اظهار داشت: قبلا مقام معظم رهبري بيان كردند كه تل اوويو و حيفا را مي توانيم با خاك يكسان كنيم و اين هشدار به دشمن است كه اگر حمله نظامي كردي موشك هاي ما كه موجود زنده همچون ميمون به فضا مي فرستند مي توانند مواد منفجره حمل كنند و شما را با خاك يكسان كنند.

 وي تصریح کرد:  اساتيد دانشگاه نقش اساسي در جامعه دارند و آنان تا قانع نشوند بر عليه و يا به نفع كسي سخن نمي گويند.

 عباسي در پایان خاطرنشان کرد: شيراز پتانسيل دانشگاهي و صنعتي خوبي دارد و به سمت صنعتي شدن پيش مي رود و اولين راكتور طراحي شده قرار بود در فارس به خاطر پتانسيل هاي اين استان احداث شود.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.