توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان در گلستان

رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: در ۳ ماه اول سال ۹۴ نزیک به ۲۰ هزار و ۳۶۶ تن کود در بین کشاورزان استان گلستان توزیع شده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ صمد ضیایی، ظهر امروز در مراسم معرفی کارگزار نمونه استان در عرصه توزیع کود شیمیایی اظهار داشت: در مدت مشابه سال 93 میزان توزیع کود در بین کشاورزان 17 هزار و 587 تن بود که شامل ازت، فسفر و پتاس بود و از ابتدای امسال تاکنون نیز نزیک به 20 هزار و 366 تن کود در بین کشاورزان استان گلستان توزیع شده است.
وی افزود: رشد کشاورزی در یک قرن اخیر مدیون 4 عامل کودهای کشاورزی، سموم، مکانیزاسیون و ارقام پرمحصول است.
رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: تهیه، تدارک، تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی به صورت صحیح، سالم و درست به عهده این شرکت است.
ضیایی به توزیع سم در سال 94 اشاره کردو گفت:  امسال تاکنون 7 هزار تن سموم گرانول توزیع شده است که 6 هزار لیتر آن سموم مایع بود.
به گفته وی، در بخش بذر نیز سهم استان گلستان 3 هزار و 672 تن بود که 3 هزار و 627 تن  برابر 98.77 درصد آن تحویل شده است.
ضیایی تاکید کرد: عوامل خسارت‌زا در بخش کشاورزی شامل آفات، بیماری ها و علفهای هرز هستند که سالانه 35 درصد خسارت‌های بخش کشاورزی را شامل می‌شوند.
وی گفت: با توجه به مصرف 200 هزار تنی کود در استان گلستان و با موافقتی که انجام شد و با ضمانت نامه‌های بانکی معتبر از انبارهای کارگذاران استفاده کرده و کودهای مورد نیاز استان گلستان را انبار کردیم.
ضیایی اظهار کرد: 22 میلیون روستایی در کشور باید غذای 55 میلیون نفر شهرنشین را در کشور تامین کنند که نیاز به ساماندهی، اجرا و نظارت در بخش نهاده‌ها دارد که این وظیفه بر عهده ما است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.