انتقاد انجمن مستقل صلح سازمان ملل از بان کی مون

ناتوانی دبیر‌کل سازمان ملل متحد در برقراری صلح و امنیت جهانی با انتقاد شدید انجمن مستقل صلح ملل متحد مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ انجمن مستقل صلح ملل متحد با اشاره به گسترش نا‌امنی و جنگ‌های مسلحانه در گوشه و کنار جهان، "بان کی مون،" دبیر‌کل سازمان ملل، را مسئول رسیدگی به این موضوع دانست.

در بیانیه این انجمن از دبیر‌کل سازمان ملل خواسته شده است با توجه به قدرت اجرایی که در این پست مهم دارد، یک اساسنامه سیاسی برای برقراری صلح و امنیت در جهان تدوین کند. تمام کشورها و حتی بخش‌های مختلف سازمان ملل از جمله گروه مستقل صلح‌بانان، فعالان حقوق بشر و مقامات ارشد سیاسی نیز باید به آن پایبند باشند. در ادامه این بیانیه آمده است: رسیدن به صلح پایدار خواسته جامعه بین‌الملل است؛ اما همه در این نکته اتفاق نظر داریم که برقراری صلح از راه‌های دیپلماتیک ممکن خواهد بود و نه با توسل به شیوه‌های نظامی. اساسنامه صلح سازمان ملل باید به تمام اقدامات در جهت رسیدن به امنیت جهانی در یک مسیر مشترک و هماهنگ قدم برداریم. "بان کی مون" می‌تواند در این راه یک معاون صلح برای خود برگزیند.


انجمن مستقل صلح ملل متحد همچنین پیشنهاد کرد این نهاد بین‌المللی حساب بانکی ویژه‌ای برای دریافت کمک‌های نقدی در جهت حمایت از عملیات‌های صلح ایجاد کند. صلح‌بانان سازمان ملل متحد هم‌اکنون 16 عملیات مختلف برقراری صلح در نقاط مختلف جهان به اجرا گذاشته‌اند که 9 مورد از آنها در کشورهای آفریقایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار