پس از لغو تحريم‌ها مسکو همکاری هسته‌ای خود را با ايران افزايش می‌دهد

شرکت روس اتم اعلام کرد پس از برداشته شدن تحريم های ايران، مسکو همکاری خود را با برنامه هسته‌ای صلح آميز اين کشور گسترش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، "سرگئي کي‌رينکو"، مدير کنسرسيوم هسته اي "روس‌اتم" روز سه شنبه اعلام کرد در صورت برداشته شدن تحريم هاي ايران، مسکو همکاري خود را با برنامه هسته اي صلح آميز اين کشور افزايش خواهد داد.

بر اساس اين گزارش، کي‌رينکو  در گفت و گو با خبرنگاران  تاکيد کرد: دستيابي به راه حلي براي رفع مسائل مرتبط با برنامه هسته اي ايران و رفع تحريم هايي که عليه اين کشور وضع شده، اين امکان را به مسکو مي دهد که همکاري هاي خود را در زمينه انرژي غير نظامي هسته اي با تهران گسترده تر کند.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمينه تضعيف تحريم هاي ايران و تاثير احتمالي آن بر تعامل شرکت روس‌اتم با ايران، گفت: وزارت امور خارجه روسيه، که يکي از اعضاي گروه بين المللي حل مسئله هسته اي ايران است، مسئوليت پرداختن به همکاري هاي هسته اي با ايران را به عهده دارد و شرکت روس‌اتم در زمينه فني به ديپلمات هاي روسي مشاوره مي دهد.

ايران و روسيه از ديرباز در زمينه انرژي هسته اي، با يکديگر همکاري مي کنند. علاوه بر راه اندازي نخستين نيروگاه هسته اي ايران در شهر بوشهر ، مسکو و تهران در سال 2014 توافقي به امضا رساندند که بر اساس آن، هشت رآکتور هسته اي ديگر در ايران ساخته خواهد شد. قرار داد ساخت چهار رآکتور از مجموع اين هشت رآکتور به مرحله نهايي رسيده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار