نمایشگاه قرآن 94؛

90 قاری برجسته بین‌المللی در محافل انس با قرآن حضور می‌یابند

90 قاری برجسته کشوری و بین‌المللی در بخش محفل انس با قرآن نمایشگاه قرآن حضور یافته و آیات قرآن کریم را برای بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرائت خواهند کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ یوسف افراش قائم مقام بخش محافل انس با قرآن با اشاره به حضور قاریان بین‌المللی در این بخش نمایشگاهی اظهار کرد:« برنامه‌های این بخش پیش از اذان مغرب با تلاوت آیات قرآن و برنامه زنده اذان‌گاهی آغاز شده و یک ساعت پس از اذان، محفل انس با قرآن تشکیل می‌شود.»

 افراش با بیان اینکه بخشی از این محفل به برنامه اجرایی اختصاص می یابد،  گفت : « هر شب 2 نفر از قاریان برای تلاوت آیات قرآن کریم در نمایشگاه حضور خواهند یافت، برنامه اجرایی هم با حضور مجریان شناخته‌شده برگزار خواهد شد. محفل انس با قرآن هر شب میزبان گروه‌های هم‌خوان و تواشیح نیز خواهد بود.»

به گفته افراش این بخش از برنامه قابلیت پخش زنده از سوی شبکه قرآن را نیز دارد.

افراش با بیان اینکه از 20 حافظ قرآن دعوت شده تا در محافل قرآنی نمایشگاه شرکت کنند، اظهار کرد : « حافظان با حضور در جمع شرکت‌کنندگان، آیات مربوط به اهمیت حفظ قرآن را تلاوت کرده و به تشریح نکات مربوط به این موضوع می‌پردازند.»

به گفته وی سازمان دارالقرآن بانی برپایی این بخش از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  است. افراش با اشاره به وجود این بخش در دوره‌های قبلی نمایشگاه گفت: « سال گذشته بخش محفل انس با قرآن در مسجد محل نمایشگاه برپا شده بود. هر چند برنامه‌های اذان‌گاهی و نماز جماعت با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان از نمایشگاه مواجه بود، اما به دلیل دور بودن محل استقرار این بخش از مرکزیت نمایشگاه، تعداد شرکت‌کنندگان در محافل چندان زیاد نبود. امسال با تغییر محل استقرار این بخش و انتقال آن به داخل بخش اصلی، انتظار استقبال بیشتری داریم.»

 به گفته وی در فضای در نظر گرفته شده برای این بخش، امکان حضور بیش از 200 نفر برای استفاده از برنامه‌های محافل فراهم شده است. افراش با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای دعوت از قاریان از مدتی قبل انجام شده است ، اظهار کرد : « در ماه مبارک رمضان بسیاری از قاریان برجسته به شهرها و کشورهای دیگر سفر می‌کنند و هماهنگی برای حضور آنها در نمایشگاه کار ساده‌ای نیست. با این حال برنامه‌ریزی‌ها از مدتی قبل آغاز شده و تعدادی قاری جایگزین هم برای شرایط خاص در نظر گرفته شده است.»

به گفته افراش برنامه‌های دیگری چون برگزاری مسابقات و پرسش و پاسخ هم در این بخش در نظر گرفته شده که اجرای آنها قطعی نیست.

وی افزود:«با توجه به محدودیت زمانی برگزاری نمایشگاه در این دوره، تمرکز ما روی حضور چهره‌های شناخته شده قرآنی و امکان ارتباط آنها با بازدیدکنندگان است. هر چند به نظر می‌رسد ناچار شدیم از برنامه‌های جنبی صرف‌نظر کرده و به حداقل‌ها بسنده کنیم، اما باید در نظر گرفت که نمی‌توان قرائت قرآن و حضور افراد فعال در این بخش را حداقل دانست.»

افراش معتقد است هرچند برنامه‌های این بخش در این دوره تفاوت ویژه‌ای با دور قبلی برگزاری نمایشگاه قرآن ندارد، اما با جا به جایی محل استقرار بخش محفل انس با قرآن پیش‌بینی می‌شود استقبال قابل توجهی از این بخش صورت بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار