اجرای طرح ارزیابی خطر M1 در شیر با مشارکت سازمان جهانی بهداشت

مدیرکل نظارت وارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از اجرای طرح ارزیابی خطر M1 در شیر با مشارکت سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از اجرای طرح ارزیابی خطر M1 در شیر با مشارکت سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: پیش نیاز این طرح در سال 93 فراهم شده است.

وی افزود: امیدواریم برای اولین بار در کشور یک ارزیابی خطر علمی در باره آفلاتوکسینM1 در شیر انجام بدهیم.

دکتر حسینی با بیان اینکه نظارتی برعدم استفاده از چربی‌های گیاهی در لبنیات همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح نمود: نیاز است آزمایشگاههای کنترل استانی هم به بحث آفلاتوکسین M1 ورود کنند و در برنامه‌هایی که تدوین خواهند نمود بر افزایش مراکزی که بتوانند چربی‌های گیاهی را در فراورده‌های لبنی شناسایی می‌کنند اهتمام بیش از پیش داشته باشند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با ابراز خرسندی از توانمندی‌های موجود در آزمایشگاههای کنترل پیشنهاد داد: آزمایشگاههایی از قطب‌های ده گانه مستقر شوند تا با تکیه بر آنها بتوان طرح تحول  سلامت در بحث شیر را انجام داد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.