برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از ویژه برنامه های این معاونت در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارشحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تحت عنوان فصل نیایش امروز (چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی- فرهنگی شهرداری تهران ،صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ،زمانی رئیس سلامت شهرداری تهران،رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین امرودی در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان افزود: از ابتدای امسال 250 تصویر مفهومی را در سطح شهر ترسیم کردیم وتا پایان سال 94 تهران را به نمایشگاهی از تصاویر مفهومی تبدیل خواهیم کرد.
 
معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در تابستان 110 روز فعالیت های اوقات فراغت را خواهیم داشت، که در ماه رمضان تحت عنوان فصل نیایش این فعالیت ها را آغاز می شود.

وی در خصوص فعالیت های شهرداری تهران در ماه رمضان گفت: فروشگاه های شهروند با آغاز ماه مبارک رمضان تخفیف های 5تا50 درصدی را آغاز می کنند و5 فروشگاه شهروند به طور شبانه روز خدمات می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی ضمن بیان این که شهرداری تهران و برخی از سازمان های آن تا سحر برنامه دارند، تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این برنامه ها بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود برای پر بار کردن اوقات فراغت شهروندان است.

وی با اشاره به بهره مندی شهروندان از شب های ماه مبارک رمضان گفت: شهرداری تهران در حوزه های سلامت، تربیت بدنی، مشاوره ای و دینی برنامه هایی را برای شهروندان تدارک دیده است، تا آنان به طور کامل از این ماه بهره ببرند.

به گفته حجت السلام و المسلمین امرودی تعمیق مفاهیم شهروندی با تاکید بر سه رویکرد، امکان پذیر می شود و تمام فعالیت های شهرداری ناظر بر سبک زندگی شهروندان است.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران هویت ما در ماه مبارک رمضان را در 4 حوزه عنوان کرد و افزود: این هویت ها متشکل از هویت دینی، ایرانی و انقلابی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهر ما یک شهر توحیدی است و ماه مبارک رمضان قله این توحید است، گفت: ممکن است مردمی بر اثر کسالت نتوانند روزه بگیرند و به طور حتم آن ها بسیاری از مسائل را در ملا عام رعایت خواهند کرد.

امرودی پردیس های 6 گانه ای که در 30 نقطه از شهر بر پا می شود، را از دیگر برنامه های شهرداری تهران در این ماه عنوان کرد و افزود: یکی از پردیس های ما پردیس اقوام است، ما اقوام مختلفی در ایران داریم و دنیا باید بداند با یک کشور یک پارچه مواجه است.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برنامه های روز قدس را برنامه ویژه ای دانست و تصریح کرد: مدیریت تقویت فرهنگی، آشنایی مردم با تکفیری ها و صهیونیست ها، جنگ نرم و حوزه های عرفان کاذب از جمله برنامه ها این روز است و راهپیمایی پر شکوه روز قدس ار برنامه های وی‍‍ژه این روز است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی رویکرد شهرداری تهران در ماه مبارک مضان در سال جاری را توجه به محرومین بیان کرد و گفت: مناطق برخورداری در شهر داریم به همین دلیل جامع خیرین در مناطق شکل گرفته است تا کسانی که توان دارند محرومین را حمایت کنند.

وی ادامه داد: خواهر خواندگی مناطق توانمند و نیازمندان را بر قرار کرده ایم تا در حد امکان این مشکل را تسهیل کنیم.

به گفته معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در سطح شهر تهران نمایشگاه های بزرگ قرآنی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی با اشاره به تغییر رویکردهای شهرداری تهران از سرگرمی و تفریحی به پر بار کردن فعالیت ها، عنوان کرد: با روان سازی برنامه ها با تشکل های مردم نهاد سعی می کنیم از توانمندی هایی که در محلات داریم مثل مشکات، شمسه، شکوفا و حامی در این خصوص بهره مند شویم.

وی از دیگر برنامه های شهرداری تهران توجه به مسجد محوری را دانست و تصریح کرد: 1346 مسجد و امام جماعت در مورد فقر زدایی و فعالیت های شهرداری و مسجد محوری مورد مشورت قرار گرفته اند و نماز جماعتو افطاری از ساعت 10 شب در تمام مراکز شهرداری بر گزار می شود.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه های سازمان ورزش شهرداری تهران، بیان کرد: در شهر تهران 8میلیون و 200 هزار ایستگاه تندرستی برای بانوا داریم که در سال در حدود 82 میلیون نفر از آن ها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: برای آقایان  نیز 6 میلیون و 250 هزار ایستگاه داریم که در سال 62 میلیون تن از آنها بهره مند می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی فعالیت های آقایان را 42 رشته، بانوا 40 رشته، لیگ های محلات المپیاد را 15 رشته و قرهمانان محلات را در 5 رشته عنوان کرد و افزود: ضمن اینکه هم اکنون 600 زمین چمن داریم، در مسابقات ما نیز یک میلیون و 200 هزار تن را در گیر می کند.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: در 316 مجموعه ورزشی شهرداری تهران خانواده های شهدا، کارکنان شهرداری تهران و زنان سر پرست خانوار از تخفیف ویژه برخوردار هستند.

وی با اشاره به طرح منزلت در ورزشگاه های شهرداری تهران عنوان کرد: دو سانس در هفته شهروندان می توانند از ورزشگاه های شهرداری با تخفیف 50 درصد استفاده کنند کما اینکه از ابتدای سال جاریتا کنون 350تن تا به حال از این طرح استفاده کرده اند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین امرودی در ماه مبارک رمضان در حوزه ورزش 4 هزار تیم فوتسال، 5 هزار تیم فوتبال گل کوچک با هم رقابت خواهند کرد.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه های حوزه سلامت در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه رمضان در 3 نقطه از شهر تهران ایستگاه های اهدا خون خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اداره سلامت ارائه خدمات در حوزه مشاوره در سطح محلات، مشاوره تغذیه، تست فشار خون، مسابقه و نقاشی برای کودکان، برنامه های قرآنی سلامت در مساجد که هر شب در یک مسجد برگزار می شود و ... را برگزار خواهد کرد.

به گفته معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در شب قدر بر برخی از مساجد خانه های کودک برپا می شود تا خانواده ها بتوانند بهتر از برنامه ها استفاده ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی با اشاره به اینکه بیش از 1500 مسجد غبار روبی شده است، خاطر نشان کرد: 250 نمازخانه در سطح بوشتان ها و مراکز پر جمعیت غبار روبی شده است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد: فضای باغ کتاب در فاز یک 10 هزار متر مکعب افزایش پیدا کرده است و نمایشگاه قرآن کریم در سال جاری در این مکان برگزار می شود و خدماتی از قبیل مکان مناسب برای افطار، برنامه شب های شیدایی نیز در این مکان برقرار است.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ضمن اینکه نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در 3 تیر ماه سال جاری برگزار می شود در 30 نقطه از بوستان های  شهر از قبیل بوستان ولایت، بوستان یاس، باغ موزه قصر، برج میلاد و ... نیز نمایشگاه های قرآنی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در بیش از هزار مرکز برگزار می شود، بیان کرد: محور تمام برنامه های سال جاری همدلی است.توجه به فقر و رویکرد اصل شهری یعنی آسمان آبی- زمین پاک نیز از جمله این برنامه ها است.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران بیش از 200 ضیافت افطاری برای ایتام و فقرا تدارک دیده است و مردم نیز می توانند در گرمخانه ها در کنار محرومین حضور پیدا کنند.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه های تابستانی این معاونت افزود: از اول تیر ماه تا پایان شهریور ماه 12پایگاه تابستانی خواهیم داشت و از 78 مدرسه یه عنوان کانون فرهنگی و پایگاه تابستانی و 45 مدرسه هیئت امنایی استفاده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی با اشاره به پردیس فرهنگی هنری- اجتماعی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در این پردیس اخلاق فردی اجتماعی، همسایه داری، کارگاه های هنر در خانواده، قرآن در خانواده، کارگاه های کودک و نوجوان، سفال، تربیت فرزند، نمایشگاه کتاب و ... خواهیم داشت.

وی در خصوص برگزاری پردیس تغییرات مدیریت فرهنگی، گفت: نمایشگاه هایی با مفاهیم جبهه های جنگ نرم، عفاف و حجاب، مدافعان حرم، بهائیت فرقه ضاله و ... بر پا می شود.
معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران پردیس سنتی اقوام را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: پردیس سنتی اقوام با آیین های اقوام آشنا می شویم و فضاهایی برای نمایش خواهیم اشت.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی در خصوص تورهای شهر گردی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: دو نوع تور گردشگری خواهیم داشت. تور منطقه 12 از برنامه های ویژه است. 14 تور داخل شهری در زمینه زیارتی و سیاحتی داریم و یک تور برون شهری در زمینه قم و جمکران داریم که شهروندان می توانند با تماس از طریق سامانه 137 ثبت نام انجام دهند.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برگزاری ستاد روز قدس اظهار کرد: یکی از اقدامات ما در روز قدس فضا سازی و زیبا سازی این روز است که با رویکرد اسرائیل محور شرارت بر گزار می شود و یکی از پردیس ها نیز به صهیونیست شناسی اخصاص دارد.

وی در خصوص طرح حامی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اوج طرح حامی در شب ولادت امام حسن است و از طریق خیرین و مساجد کالاهایی در اختیار فقرا قرار داده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار