اسرار آمیز بودن سیاه‌چاله‌ها و برداشت‌ها و مطالعات 6 ساله‌ی یک نقاش باعث شکل‌گیری این نمایشگاه شد.

جواد علمداری نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص علت انتخاب معمار به عنوان نام نمایشگاه خود گفت: سیاه‌ چاله‌ها هنوز هم که هنوز است اسرار آمیز و حالت معماگونه‌ای دارند و خیلی از دانشمندان همچنان از درون آن و اتفاقاتی که داخل سیاه‌چاله‌ها افتاده است، بی‌خبرند.

وی افزود: من بر اساس مطالعات و نوع برداشتی که در مورد آن داشتم حتی داخل سیاه‌چاله‌ها را نیز ترسیم کردم. یکی دیگر از دلایل نام‌گذاری این نمایشگاه ها مرموز بودن این پدیده است.

علمداری تصریح کرد: مثل هر نقاش دیگر که آثارش برگرفته از درون او است، همه‌ی آثار من نیز از عوامل و احساسات درونیم نشأت می‌گیرند؛ و قالب آثار به یکی از شاخه‌های اکسپرسیونیسم انتزاعی (هیجان‌گونه) به روش کنشی که نوعی واکنش فیزیکی بدن در مقابل بوم است نزدیک هستند؛ این روش با ریختن رنگ روی بوم صورت گرفته که با تکرار و تمرین به یک تکنیک تبدیل شده است و من با نقطه‌های ریز رنگی سعی کردم حس ستاره‌ها را بهتر نشان دهم که در مجموع اثر یک ترکیب‌بندی را می‌سازند.

این هنرمند در پایان با اشاره به ترکیب کارها گفت: در این نمایشگاه 18 کار وجود دارد که 8 اثر آن با پاستیل روغنی و بقیه به صورت رنگ روغن هستند. امیدوارم مسئولان و گالری‌ها به هنرمندان و جوانان فرصت‌های بهتری بدهند تا آن‌ها از لحاظ هزینه و مکان بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به این آثار می‌توانند همه روزه از ساعت 10 الی 20 و روزهای تعطیل از 14 الی 20 به گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار