مدیرکل کمیته امداد استان قم؛

قم رتبه اول کشوری در طرح سرپرستی ایتام

استان قم رتبه اول کشوری را در طرح سرپرستی ایتام کسب کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ عبدالله جلالی در نشست خبری پیش از ظهر امروز در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال قصد داریم طرحی را با عنوان " اطعام افطاری نیازمندان و فقرا" در سطح استان قم اجرایی کنیم که یکی از روشهای این طرح تهیه سبد و بن کالاست که پیش بینی شده بتوانیم 18 هزار سبد کالا تهیه کنیم که سرانه آن بین 80 هزار تومان تا 150 هزار تومان است. 

وی با اشاره به اینکه احادیث و روایاتی از اهل بیت(ع) در مورد اطعام نیازمندان و فقرا آمده است ابراز کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده مناسب ترین روش اطعام فقرا، تحویل بن کالا و سبد کالا است و به لطف و عنایت خداوند بزرگ قم توانست در طرح سرپرستی ایتام رتبه اول کشور را کسب نماید. 

جلالی خاطرنشان کرد: دومین روش، سفره‌های افطاری به ‌صورت گروهی است به این صورت که خیرین به‌ طور گروهی در منازل، مساجد و تالارها و محافل عمومی قصد کمک به ایتام و فقرا را دارند و بستر آن مهیا می‌شود که این کار صورت بگیرد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم اظهار کرد: در سال قبل در ماه مبارک رمضان خیران و سایر نیکوکاران جمعا مبلغ 9 میلیارد و 485 میلیون ریال برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرد‌ند. 

وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر 2200 یتیم زیر 18 سال در قم وجود دارد که جمعا 16 هزار و 500 حامی از این ایتام حمایت می‌کنند.
 
انتهای پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.