تاکید وزارت امور خارجه آمریکا بر حمایت قاطع واشینگتن از رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اطمینان داد این کشور هنوز مانند گذشته خود را در قبال رژیم صهیونیستی مسئول و متعهد می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، به سخنان اخیر یکی از مقامات بازنشسته صهیونیستی اشاره کرد که از بی‌توجهی واشینگتن  نسبت به تل‌آویو گله کرده بود. "جان کربی" شکایات وی را بی‌اساس دانست و تاکید کرد آمریکا هنوز بزرگترین دوست و حامی رژیم صهیونیستی است.

"مایکل اورن،" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا، یادداشتی انتقادی نسبت به رویکرد چند سال اخیر واشینگتن در قبال تل‌آویو نوشت و مدعی شد: دولت "باراک اوباما" اسرائیل را به حال خود رها کرده است.

  "جان کربی" در پاسخ به این یادداشت گفت: "اورن" فقط یک سفیر بوده است و درباره بسیاری از مذاکرات و مبادلات خصوصی که میان واشینگتن و تل‌آویو برقرار است، اطلاعات محدودی دارد. ادعای او مبنی بر اینکه آمریکا اسرائیل را رها کرده نادرست است.

اظهارات "اورن" مخصوصا درباره عملکرد "اوباما" در مساله چگونگی ارتباط با تل‌آویو کاملا نادرست است و به هیچ وجه بیانگر آن چیزی نیست که در گذشته رخ داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار