اصفهان؛

رهاسازی یک توله گراز وحشی در زیستگاه های طبیعی شهرستان سمیرم

یک توله گراز وحشی پس از نجات از گودالی، در زیستگاه های طبیعی شهرستان سمیرم رها سازی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  وبه نقل از پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک توله گراز وحشی روز گذشته وارد محدوده مسکونی شهر شده ودر گودالی سقوط کرد که توسط دوستدار محیط زیست نجات و سالم تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم شد.

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم ضمن بررسی وضعیت جسمی و اطمینان از سلامت حیوان آن را در منطقه تنگ تیر از زیستگاههای طبیعی شهرستان در مجاورت منطقه شکارممنوع زرچشمه در طبیعت رهاسازی کردند.

گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی به‌شمار می‌رود. این حیوان بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا ، نواحی مدیترانه‌ای از جمله کوه‌های اطلس در شمال آفریقا و بیشتر مناطق آسیا است. نسل این حیوان در شمال آفریقا و برخی نقاط اروپا منقرض شده‌است.

گرازها تقریباً هر چیزی را که قابل خوردن باشد می‌خورند. دندانهای آنها می‌تواند برای دفاع و جنگیدن و حفر زمین به کار آید.

عاج‌های یک نر بزرگسال حدوداً ۲۰ سانتیمتر می‌شود. خز او از موهای زبر و ضخیم و بلندی است که در پشت سر و گردن تا شانه و تا وسط بدن بلندتر است. رنگ آن از خاکستری تیره تا سیاه و قهوه‌ای متغیر است. گرازها در بچگی روشنتر همراه با خطوط قهوه‌ای هستند اما با بالا رفتن سن این خط‌ها کمرنگ تر شده و در بزرگسالی خاکستری یا قهوه‌ای تیره می‌شوند. 

انتهای پیام/س

برچسب ها: رها سازی ، توله ، گراز ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.