واشینگتن پست افشا کرد؛

سيا نمی‌دانست سرکرده القاعده را در يمن هدف گرفته است

روزنامه واشینگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی افشا کرد سازمان سیا نمی‌دانست که در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین هفته گذشته در یمن سرکرده القاعده را هدف قرار داده است.


سيا نمی‌دانست سرکرده القاعده را در يمن هدف گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه واشینگتن پست در اینترنت امروز گزارش داد: مقامات رسمی آمریکا می گویند، سیا قبل از حمله مرگبار هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین در یمن، که به کشته شدن چند شبه نظامی مظنون و رهبر القاعده در یمن انجامید‌، از حضور رهبر القاعده در میان آن شبه نظامیان مطلع نبود.

به گفته این مقامات، آن عملیات طبق دستور العمل های ضد تروریسم صورت گرفت که از سوی دولت اوباما در پی سقوط دولت تحت حمایت آمریکا در یمن، در سال کنونی تسهیل گردید.

این مقامات گفتند،‌ "ناصر الوحیشی،" که فرمانده شماره دو شبکه القاعده بود، در یک "حمله نشانه ای" کشته شد که طی آن سیا مجاز است طیفی از فعالیتهای شبه نظامی مشکوک را حتی در صورت عدم اطلاع از هویت افرادی که ممکن است کشته شوند، هدف قرار دهد.

افشای این مسئله حاکی از آن است که سیا همچنان به یک روش هدف گیری بحث برانگیز که دولت اوباما در سال 2013از تصمیم به حذف آن، بویژه در یمن سخن گفته بود، ادامه می دهد.

اتکاء به حملات نشانه ای می تواند توضیحی برای افزایش سرعت عملیات هواپیماهای بدون سرنشین در یمن طی شش ماه گذشته باشد.

مقامات آمریکایی این هفته گفتند، آن عملیات خسارت عمده ای به شاخه القاعده در آن کشور وارد کرد. این درحالی است که عملیات زمینی مشترک ضد تروریسم یمن و آمریکا عملا چند ماه قبل به حال تعلیق در آمد.

سیا از اظهارنظر درباره کشته شدن وحیشی یا هر یک از ابعاد عملیات هواپیماهای بدون سرنشین این آژانس در یمن خودداری کرد. اما مقامات رسمی اصرار دارند که هرگز منع جامعی در مورد توسل به حملات نشانه ای در آن کشور وجود نداشت و تاکید دارند که دیگر ابعاد دستور العمل های کاخ سفید از جمله الزام "قطعیت تقریبی" از اینکه هیچ غیرنظامی آسیب نخواهد دید- به قوت خود باقی است.

کاخ سفید به سوالات مرتبط با شرایط خاص کشته شدن وحیشی یا آنچه که مقامات کنونی و سابق از آن به عنوان تغییرات در دستورالعمل‌های هدف گیری مرگبار نام می‌برند، پاسخ نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
چه اسم با مسمایی، وحیشی صیغه مبالغه ی وحشی است.
آخرین اخبار