عربستان از فرانسه خواست تجهیز ارتش لبنان را متوقف کند

عربستان رسماٌ از فرانسه خواست ارسال سلاح برای ارتش لبنان را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع آگاه فرانسوی اعلام کرد: عربستان در نیمه ماه گذشته رسماٌ از فرانسه خواست ارسال سلاح برای ارتش لبنان را متوقف کند.

 به گفته این منابع، درخواست عربستان به شرکت فرانسوی "اوداس" ارائه شده است. این شرکت در توافق صورت گرفته در دوم فوریه گذشته در ریاض، مسئولیت اجرای عقد قرارداد با شرکت های تسلیحاتی فرانسه و تجهیز ارتش لبنان را بر عهده گرفت.

 عربستان در این درخواست از فرانسه خواسته است رسماً طرف لبنانی را از موضوع تعلیق باخبر نسازد.

به گفته منابع فرانسوی، رئیس جمهور فرانسه از نهادهای امنیتی خواسته است تحقیقات گسترده ای را در فرانسه و لبنان  در خصوص دریافت و دریافت نکردن مبالغ تسلیحات انجام دهند.

 به گفته این منابع، در شرایطی که عربستان 20 درصد مبلغ مورد توافق را پرداخته است، هدف "فرانسوا اولاند" اطمینان بخشی به سعودی ها و نیز شفاف سازی اقدامات انجام شده است.

 به گفته یکی دیگر از این منابع، عربستان سعودی بارها اعلام کرده است در صورتی که  ثابت شود یکی از طرفین معامله به طور غیرقانونی کارمزدی دریافته کرده است؛ معامله را فسخ خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۳:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
این عقب مانده های جاهلی فکر کردند نفت میراث پدران یهودیشان بوده که بعنوان سلاح علیه ملتهای مسلمان ازش بهره برداری میکنند.غافل از اینکه دارند اموال الهی را در راه مبارزه با خودش حیف و میل می کنند و هر لحظه ممکن است صاحب اصلی اموال ذره ای از غضب خود را بر سرشان نازل کندو دفتر و دستک حکومت ظالمانه شون را در هم بپیجد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
فرانسه سلاح قوی نمی دهد به لبنان
آخرین اخبار