معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

نتایج بازنگری رشته‌های دانشگاهی در پایان شهریور/ رشته‌ای به صورت یکجا حذف نمی‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: نتایج بازنگری رشته‌های دانشگاهی در پایان شهریور ماه مشخص می‌شود چنانچه 585 رشته در حال بازنگری هستند.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: 585 رشته دانشگاهی در حال بازنگری است چنانچه برخی از این رشته‌ها قدمت بالای 10 سال دارند البته از این تعداد 210 مورد از رشته‌ها با شورای تحول علوم انسانی است که مربوط به 15 رشته علوم انسانی است و بقیه مربوط به سایر رشته‌ها است.

وی افزود: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که تا پایان شهریور ماه اکثریت این رشته‌ها بازنگری شود. چنانچه هم اکنون هدف بومی سازی این رشته‌ها است که با محتوای رشته‌ها نیز همخوانی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه در کنکور امسال مسئولین سازمان سنجش برخی از رشته‌ها را حذف کرده‌اند، اظهار داشت: نه اینطور نیست رشته‌هایی که بحث  حذف آنها مطرح بود رشته‌هایی هستند که کمیته‌‌های تخصصی بر روی آنها نظر داشته‌اند، چرا که اینطور نیست که به صورت یکجا بخواهیم موردی را حذف کنیم.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: اگر به این جمع بندی برسیم که رشته‌ای البته به صورت موردی، مورد نیاز نیست خیلی زود هنگام اعلام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بازنگری رشته‌های دانشگاهی با هدف بومی سازی در حال انجام است که امیدواریم در این عرصه‌ گامهای موثری برداریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.