علی دهکردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

متاسفانه مشکلات سینما مقطعی ارزیابی می‌شود/ تنها هنر و تجربه می‌تواند سینما را زنده نگه دارد

مشکلات سینما نیاز به یک بحث کارشناسی و مفصل دارد که متأسفانه همیشه مقطعی ارزیابی شده است که امیدوارم سینما در کنار بقیه ارکان کشور به تعالی و شکوفایی و درخشانی که لیاقتش است، دست پیدا کند.

علی دهکردی، بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص علت بی‎رغبتی مخاطبان در رفتن به سینما گفت:‌ بی‎رغبتی مخاطبان در رفتن به سینما بحث مفصلی هم در شکل مسئله و هم در محتوا است و به راحتی نمی‌توان در موردش صحبت کرد و نیاز به جلسات متعدد و حضور کارشناسان دارد، اما یک معضل که سینما را تهدید می‌کند این است که سینما دیگر جزو واجبات زندگی آدم‌ها نیست چون زمانی که مجموعه شرایط اقتصادی و معیشتی مردم دست‌خوش مشکل و گرفتاری و تنگنا می‌شود آنها ترجیح می‌دهند همین حداقل نقدینگی که وارد زندگی‌شان می‌شود صرف مایحتاج واقعی و حیاتی خود کنند.

وی افزود: اگر امروز سینما در مرحله دوم خواسته‌های مردم قرار گرفته دلیل بر نخواستن آنها نیست بلکه به دلیل شرایط روحی و روانی و امنیت مالی و مشکلات اقتصادی که برای آن‌ها پیش می‌آید و احساس می‌کنند که سینما در زندگی در اولویت قرار نمی‌گیرد.

دهکردی ادامه داد: آرزوی شخصی من این است که به زودی و با تدابیر دیپلماتیک و بین‌المللی که در جریان است شرایط اقتصادی کشور به شرایط هموار و مناسبی برسد و شرایط اقتصادی مردم به خصوص قشر متوسط رو به پایین خوب شده که درپی آن مطمئن باشید با سینما آشتی می‌کنند و با دیگر مجموعه‌ها نیز مثل تئاتر، موسیقی، کتاب و ... پیوند می‌خورند.

این بازیگر گفت: مشکلات سینما نیاز به یک بحث کارشناسی و مفصل دارد که متأسفانه همیشه مقطعی ارزیابی شده است که امیدوارم سینما در کنار بقیه ارکان کشور به تعالی و شکوفایی و درخشانی که لیاقتش است، دست پیدا کند.

دهکردی در خصوص حمایت از سینمای هنر و تجربه بیان کرد: اگر ما به مفهوم عمیق و واقعی نگران سینما باشیم و دغدغه آن را داشته باشیم نتیجه می‌گیریم که جریانی که می‌تواند سینما را واقعی و زنده نگه دارد همین جریان هنر و تجربه است.

وی افزود: منظورم از سینمای واقعی سینمایی است که در دنیای امروزی که سینما با تکنولوژی عجیب و غریب و غیر قابل تصور مواجه است یک سینمایی وجود دارد که به عمق مفاهیم انسانی و اندیشه‌های بشری و اجتماع و انسان و طبیعت نگاه می‌کند که در ایران به عنوان هنر و تجربه به آن نگاه می‌کنند که اگر این بخش را از سینما حذف نکنیم بقا و عمر سینمای واقعی و سینمای اندیشمند با آن نوع فیلم‌هایی که امروز به آنها هنر و تجربه می‌گویند بیمه می‌شود که امیدوارم که برای نسل‌های آینده هم باقی بماند.

وی افزود: سینمای هنر و تجربه باید در مجموع و همه بخش‌ها حمایت شود و فکر می‌کنم وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به نوعی وارد این حمایت شده‌اند که قابل تحسین است، اما این حمایت از طرف خود اهالی سینما و صنوف سینما نیز بسیار لازم است و باید با یک برنامه‌ریزی و جدی‌تر صورت بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار