ندا شاهرخی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

دو تراژدی باهنرجویان نوجوان در خانه هنر خرد

اجرای دو نمایش "در نقاب آنتیگونه" و "مکبث بازی نیست" به کارگردانی ندا شاهرخی از دوم تا پنجم تیرماه در سالن خانه هنر خرد به روی صحنه می‌رود.

دو تراژدی باهنرجویان نوجوان در خانه هنر خردندا شاهرخی کارگردان نمایش‌های "در نقاب آنتیگونه" و "مکبث بازی نیست" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: نمایش "نقاب آنتیگونه" نوشته سوفوکل داستان گروهی از دانشجویان دختر اسن که برای جشن فارغ التحصیلی خود قصد دارند نمایش آنتیگونه را به روی صحنه ببرند. آنها در حال تکمیل تمرین و آماده کردن خود برای بازبینی هستند اما مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای برای آنها ایجاد  می‌شود.هر یک از اعضای گروه در برابر این مسائل عکس‌العملی متفاوتی دارد ، در نهایت...

در این نمایش حوا منصوری، مبینا دانش‌پرور، گلسی کبیر، نیکا پروجدی، درسا آرمند، رعنا کلانتر، سارا اونانی، پانیذ کیانی، محیا حامدی، آوا بیداری، ماهور جباری‌و مرسده شریفی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین نویسندگی بخش معاصری نمایشی را درسا آرمند بر عهده دارد.

در نمایش "مکبث بازی نیست" نوشته ویلیام شکسپیر داستان در یک شرکت طراحی بازی، گروهی از دوستان هم دانشگاهی مشغول کار هستند یاسمن طراح بازی شرکت، بازی را طریحی کرده که نسخه اولیه آن توسط یک شرکت انگلیسی خریداری شده است.

تمام اعضای شرکت در تکاپوی به سرانجام رساندن بازی هستند این بازی براساس تراژدی‌ مکبث طراحی شده است. بازی آغاز می‌شود اما در پایان ان برای هیچ کس مشخص نیست.

همچنین نویسندگان بخش معاصر و گروه بازیگران بهاره امین، مریم بهادری، دیبا بیهقی، پروا پویان، پرستو پیراسته فرد، عسل ثابتی، پرنیان جوکار، مهراوه حسینعلی، مائده حضوری، تینا حنانی، ملیکل خسروی، یاسمین رحیمی، گلبو رهبری، آوا صلاحی، آیناز کوره‌پو، محیا نادری و ریحانه همتی به ایفای نقشی می‌پردازند.

شاهرخی گفت: تمامی مراحل اجرایی این دو نمایش از جمله طراحی صحنه ، طراحی نور، طراحی دوخت این لباس‌ها را بر عهده گروه بازیگران بوده و آنها را تهیه کرد‌ه اند.

گفتنی است: خانه هنر خرد با مدیریت خانم مرسده صادقی پس از برگزاری کلاسهای تئاتر کودک بصورت مستمر پس از پایان دوره 6 ماه خود به این دو اجرا رسیده‌اند.که در این دو اجرا 30 هنرجو 16 ساله شرکت دارند.

در این دوره بر روی تراژدی که تلفیقی با دنیای معاصر توسط ندا شاهرخی انجام شده، اجرای اول "در نقاب آنتیگونه" که در روز دوم و چهارم تیر ماه و اجرای دوم نمایش "مکبث بازی نیست" در روز سوم و پنجم تیر ماه به نفع خیریه مردمی ره پویان دانایی خرد در آمفی تئاتر خانه هنر خرد در ساعت 19 به مدت 90 دقیقه به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار