المیادین گزارش داد؛

ادعای پيشروی گروه‌های تروریستی در سوريه فقط جنگ روانی است

علی‌رغم ادعاها و جنگ روانی گسترده گروه‌های مسلح، این گروه‌ها در شمال و جنوب سوریه هیچگونه پیشرفتی نداشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: در شمال و جنوب سوریه درگیریهای زیادی در جریان است که در کنار آن شاهد بروز و پخش شایعات زیادی هستیم. در شمال، از سیطره گروههای مسلح بر منطقه الراشدین واقع در غرب حلب گفته می شود. هر چند اگر گروههای مسلح بر این منطقه سیطره پیدا کنند راهشان برای ورود به حلب باز می شود اما واقعیت آنست که هیچ تحول تازه ای در این محور رخ نداده است. برخی رسانه ها ادعا کردند که ارتش سوریه مواضع خود را تخلیه کرده که در پی آن مردم حلب جدید و الخالدیه کوچ خود را از مناطقشان آغاز کردند. اما هر چند ترکیه در شمال سوریه دخالتهای خود را افزایش داده است اما گروههای مسلح در این مناطق هیچگونه پیشروی نداشته اند.

در جنوب هم شاهد مسایل مشابهی هستیم البته با این تفاوت که در این محور، اسراییل دخالت دارد. دراین منطقه درگیری های بسیار شدیدی در اطراف روستا حضر که بیشتر ساکنان آن دروزی ها هستند، در جریان است. گروههای مسلح ادعا کردند که بر منطقه تلال در یک و نیم کیلومتری این روستا مسلط شده اند اما خود آنها مجبور به تکذیب این ادعا شدند. هدف از حملات در جنوب رسیدن به غوطه غربی در اطراف دمشق است. 

اسراییل همه این تحولات را به دقت تحت نظر دارد، زیرا درپی ایجاد منطقه ای امن در خاک سوریه است. ژنرال "گادی آیزنکوت،" رییس ستاد ارتش اسراییل صراحتا اعلام کرد ارتش این رژیم اجازه نمی دهد در نزدیکی مرز با سوریه جنایتی رخ دهد. یکی از نگرانی های اسراییل حرکت آوارگان به سوی مرز است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار