گزارش‌ها نشان می‌دهند؛

رژیم آل‌سعود همچنان از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم یمن استفاده می‌کند

براساس گزارش‌ها جت‌های سعودی در تازه‌ترین حملات خود، با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای مناطق مختلف یمن را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تی وی؛ جنگنده‌های عربستان سعودی روز گذشته همزمان با مذاکرات گروه‌های یمنی در ژنو با نظارت سازمان ملل چندین نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند که در جریان آن دهها نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.
در تازه ترین این حملات، جت‌های سعودی با بمب‌های خوشه‌ای، منطقه المرزوق در استان حرض را هدف قرار دادند.

شبکه المیادین با اشاره به تجاوز عربستان به یمن گزارش داد: جنگنده های متجاوز شهر «میدی» در استان حجه را بمباران کردند.

پیشتر دیده بان حقوق بشر استفاده از بمب های خوشه ای ممنوعه در یمن را تأئید کرده بود. همچنین براساس گزارش پایگاه خبری النشره، جنگنده‌های عربستان سعودی روز پنج‌شنبه با بمباران اتوبوس‌های حامل خانواده‌های آوارگان یمنی در استان لحج، دست کم 23 نفر را به شهادت رسانده و چندین نفر دیگر را زخمی کردند.

جت‌های سعودی همچنین در روز اول ماه مبارک رمضان مناطقی را در صنعا، از جمله «جبل نقم» و «فج عطان» را بمباران کرده و تعدادی از منازل مسکونی را ویران کردند.

براساس گزارش‌ها دو مسجد و چندین مرکز تجاری در استان صعده نیز امروز هدف حملات هوایی عربستان سعودی قرار داشت که این حملات منجر به زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد. 

هواپیماهای جنگی عربستان سعودی روز پنج شنبه مناطق مختلف صنعا و از جمله جبل نقم و منطقه فج عطان را بمباران کردند که بر اثر آن شمار زیادی از خانه های مردم ویران شد.

این در حالی است که سازمان ملل خواستار برقراری فوری آتش بس و لغو محاصره یمن و ارسال هرچه سریع تر مواد غذایی و دارویی به این کشور شده است.

در پی ادامه تجاوزهای عربستان سعودی به یمن، گزارش های خبری از حملات تازه موشکی ارتش یمن به پایگاه های مرزی عربستان خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری العهد، ارتش و کمیته های مردمی یمن، پایگاه های عربستان در «جبل الرمیح»، «الدخان»، «الدود»،«مشعل»، «ملحمه» در «جیزان» و مرکز گارد مرزی این کشور در «الخوبه» را هدف موشک و توپخانه قرار دادند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین پایگاه «المبخره» عربستان در منطقه «الطوال» در «جیزان» را مورد حمله قرار دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار