پیام دهکردی:

نمایش من ترکیبی از نسل حرفه‌ایی و نسل جوان بازیگران است

نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» ترکیبی از نسل حرفه‌ایی و نسل جوان بازیگران است.

 به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی، تماشاخانه‌ی تازه تاسیس باران این شبها میزبان نمایشی باچهره های شناخته شده‌ی عرصه‌ی بازیگری درکنار جوانان جویای نام است. نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» یکی از آن نمایش‌هایی ست که این شبها روی صحنه است. کارگردان این نمایش پیام دهکردی ست. وی دومین تجربه‌ی کارگردانی خودبه صورت حرفه‌ای را تجربه می‌کند. 

وی درخصوص روند شکل‌گیری و تمرینات این کار گفت: یک سال پیش به همراه آقای یاراحمدی نویسنده‌ی متن نمایش سفر پر مکاشفه‌ی خود را آغاز کردیم و تمرینات به شکل رسمی تر از اواخر فروردین به صورت کاملا فشرده آغاز شد.

پیام دهکردی انتخاب بازیگران نمایش خود را ترکیبی از دو نسل حرفه‌ای و نام آشنای دنیای بازیگری و جوانان تازه کار و جویای نام می‌داند، وی همچنین اضافه کرد: هرگاه بخواهم نمایشی را درجایگاه کارگردان روی صحنه داشته باشم دوست دارم حتما در گروه جوانانی باشند جویای نام و بی‌شک از شاگردان مستعد خود استفاده خواهم کرد کما اینکه در این کار نیز چنین است.

وی همچنین قصه‌ی نمایش خود را اینچنین شرح داد: داستان نمایش«هیچ کس نبود بیدارمان کند» روایت خانواده‌ای ست که درسال هزار‌ و سیصد‌ و سی‌ و دو در خانه‌ای ییلاقی در روستای خود در استان لرستان گردهم جمع شده‌اند تا مراسم سالگرد درگذشت شوهر اول خانم خانه را که سالها پیش فوت کرده است برگزار کنند که خود اتفاقاتی را درپی دارد.

پیام دهکردی علت انتخاب تماشاخانه‌ی باران را نیازنمایش خود به سالنی دانست که تماشاگر درتنگاتنگ ماجرای نمایش قرارگیرد و اصالت مجلسی داشته باشد اما به دلایلی این امکان فراهم نشده است و به دلیل بازسازی شدن تئاتر شهر وعدم امکان استفاده ازآنجا وی پس از بازدید از تماشاخانه‌ی و خوش قواره بودن سالن نمایش باران، این تماشاخانه را برای اجرای نمایش خودانتخاب کرده است ضمن آنکه این تماشاخانه راجریان مستقلی دانسته است واین نکته وی را به اجرا درآنجا بیشتر ترغیب کرده است.

بازیگر تئاتر در ادامه درخصوص وجود اسپانسر مالی برای اجرای این نمایش افزود: ما سه اسپانسر بسیار قدرتمند برای به صحنه بردن نمایش خود داشته‌ایم، اولین اسپانسر ما خداوند بعد همت و همدلی دوستان و وجود عشق در گروه و در آخرهم صبر دلسوزانه‌ی خانواده‌ی اعضای گروه بوده است که حمایت بی‌دریغی از ماداشته اند.

وی درباره‌ی طراحی صحنه‌ی نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» اظهار داشت: معمولا زمانی که کاری راآغاز می‌کنم دوست دارم تمام اعضای گروه استقلال فکری و خلاقیت خود را داشته باشند اتفاقی که در خصوص متن نمایش هم افتاد ونتایج درخشانی برایمان داشت درمورد طراحی صحنه کار نیز چنین بود، من رضا مهدی‌زاده طراح کار‌ را پیشتر می شناختم و پس از گفتمان درباره‌ی جهان بینی‌مان نسبت به متن نمایش و طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه‌ی ایشان طراحی صحنه‌ی کار شکل گرفت، طرحی که هم بامتن هم سو و هم خوان بود و هم بانگاه من به عنوان کارگردان نمایش.

لازم به ذکر است  بازیگران این نمایش  فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، رضا مولایی، پیام دهکردی، خاطره حاتمی، محمدرضا علی اکبری، عارفه لک، نیکی نصیریان، نیلوفر دربندی و آماندا موسوی هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار