تولید پوشش یکنواخت و خالص از فلزات و پلیمرها

رسوب بخار شیمیایی قادر به تولید پوشش یکنواخت و خالص از فلزات یا پلیمرها است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت Phys.org استاد مهندس شیمی دانشگاه MIT می گوید: شما می‌توانید تکنولوژی رسوب بخار شیمیایی یا CVD را از دوران ماقبل تاریخ ردیابی کنید.

امروزه CVD یک ابزار اساسی برای تولید برخی مواد از جمله عینک آفتابی و یا بسته ی چیپس‌های سیب زمینی و تولید بسیاری از لوازم الکترونیکی امروز است. همچنین روش رسوب بخار شیمیایی روشی تکنیکی برای پالایش و گسترش فلزات در مسیری جدید از جمله تولید ورقه‌ای در مقیاس بزرگ از گرافن یا توسعه سلول‌های خورشیدی قابل چاپ برروی ورقی از کاغذ یا پلاستیک است.

Gleason معاون مدیر دانشگاه MIT فرآیندی که به طور سنتی در دمای بالا برای رسوب بخار شیمیایی مورد استفاده بوده را تحت شرایط صنعتی به فرآیندی با مشخصه‌ی دمای پایین که می‌تواند برای مواد ظریف‌تر نظیر پلیمرهای آلی استفاده شود توسعه داده است.

این پیشرفت، رسوب بخار پلیمرها، دری را برای تولید نوعی فلزات که امری سخت و گاهی غیر ممکن است، بازی کند. برای مثال، برخی پلیمرهای مفید مانند فلزات آب ریز برای حفاظت ترکیبات صنعتی یا گیاهان بیولوژیکی، که از پیش ساخته شده‌اند و قابل حل نیستند نمی‌توانند با استفاده از روش‌های مبتنی بر راه حل‌های معمولی ساخته شوند.

به علاوه Michael kasser , GLEASON پروفسور MIT معتقدند فرآیند CVD خود باعث واکنش‌های شیمیایی بین پوششها و لایه‌ها می‌شوند که می‌تواند موجب پیوندی سخت بین سطوح مواد شود.




انتهای پیام/


برچسب ها: فلزات ، پلیمرها ، رسوب ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار