نیمی از مصرف برق استان زنجان در بخش صنعت است

مدیر گروه مدیریت مصرف انرژی شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: نیمی از مصرف برق استان زنجان در بخش صنعت است و همکاری این بخش تاثیر عمده‌ای در عبور از پیک مصرف تابستان امسال خواهد داشت.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، قریشی در این باره گفت: شرکت توزیع برق استان زنجان برای كنترل پيك بار و عبور از اوج مصرف در تابستان،نشست‌هایی را برای جلب همكاري صنايع فعال برگزار کرده که در صورت همكاري این بخش، تشويق و تخفيف در بهاي برق مصرفي آنها بيش از سال گذشته خواهد بود.

وی افزود: این شرکت با برگزاري نشست‌هاي دوجانبه با مديران و نمايندگان صنايع و كارخانه‌هاي فعال استان زنجان، راهكارهاي همكاري و مديريت مصرف برق را تشريح كرده و تاكيد كردند که هدف از مديريت مصرف، استفاده نکردن از انرژي برق نيست، بلکه بهره‌برداري و استفاده صحيح و بهينه از اين انرژي توام با بهبود بهره‌وري در واحدهاي صنعتي است؛ به عنوان مثال يکي از مصاديق مديريت مصرف برق را بهره‌مندي صنايع از دستگاه‌هاي با مصارف انرژي بهينه است.

قريشي با دعوت از تمامی واحدهاي توليدي و صنايع استان برای استفاده از مشوق‌هاي طرح ذخيره‌سازي عملياتي در تابستان امسال برای مبادله تفاهم نامه با اين شركت گفت: در اين طرح صنايع مي‌توانند با کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف برق در تابستان نسبت به دريافت مشوق‌هاي اقتصادي بهره‌مند شوند.

وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته از بين صنايع استان 49 واحد توليدي و صنعتي در طرح تعطيلات و تعميرات ساليانه و همكاري در كاهش پيك بار فصل تابستان 93 با شركت توزيع نيروي برق استان زنجان تفاهم‌نامه امضا كرده و در مجموع صنايع همكار بيش از 16 ميليارد ريال تخفيف در بهاي برق مصرف خود دريافت كردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، زنجان ، صنعت ، پیک مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار