اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه بیماران دیابتی در سرای محله وصال شیرازی

مرجان تمیمی مدیر اداره سلامت ناحیه دو منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، عنوان کرد: با توجه به آمار بالای مبتلایان به بیماری دیابت در کشور توسط اداره سلامت این ناحیه در سرای محله وصال شیرازی اقدام به برپایی کارگاه آموزشی تغذیه بیماران دیابتی در خانه سلامت سرای محله وصال شیرازی شده است. 

وی در ادامه با برگزاری کارگاه آموزشی بررسی مشکلات خواب سالمندان اشاره کرد و گفت: در جهت رفع مشکلات دوران سالمندی به خصوص معضل شایع بی خوابی در سالمندان توسط اداره سلامت این ناحیه در سرای محله وصال شیرازی کارگاه آموزشی مشکلات خواب در سالمندان صورت گرفته است. 

9 عنوان برنامه فرهنگی در سطح منطقه 4 برگزار می‌شود

مرتضی اکبری نظری رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه 4 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری 9 عنوان برنامه فرهنگی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: عنوان برنامه نخست هویت بخشی فضای بصری سبز است که در آن تبلیغات شهری با محوریت احادیث، روایات ، اشعار ، بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سبک زندگی اسلامی – ایران و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

وی افزود: برنامه بعدی شامل ارسال پیامک تبریک و دعوت جهت اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان برای مسئولین مدیریت شهری و پرسنل شهرداری است.

 اکبری نظری با بیان اینکه منطقه با قرائت فراز چهل و چهارم صحیفه سجادیه، غبار روبی مساجد و مراکز مذهبی در شامگاه 29 شعبان به استقبال این ماه پربرکت می رود، تصریح کرد: ختم گروهی قرآن کریم، تجلیل از قاریان،‌حافظان و اندیشمندان حوزه‌های قرآنی ، مسابقات ، سرگرمی و آموزش‌های قرآنی تحت عنوان با قرآن از دیگر برنامه‌های منطقه به شمار می‌رود.

 وی ادامه داد: منطقه 4 به مناسبت ولادت با سعادت کریم اهل بیت جشن‌های ویژه‌ای تدارک دیده است و از مساجد و محافل مذهبی جهت برگزاری این جشن‌ها حمایت می‌کند.

اکبری نظری با بیان اینکه به مناسبت فرارسیدن این ماه مبارک شهرداری نواحی 9 گانه به همراه مدیران محلات و اعضای شورایاری محلات از خانواده‌های معظم شهدا دیدار می کنند، بیان کرد: از 19 تا 23 رمضان ویژه برنامه های شبهای قدر و ایام شهادت حضرت امیرالمومنین تحت عنوان شکوه رستگاری در سطح منطقه برگزار می‌شود.

 رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه 4 با اشاره به همراهی شهرداری منطقه در برگزاری با شکوه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: منطقه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در برگزاری با شکوه نماز عید فطر مشارکت کرده و جشن های مغفرت، تولید و توزیع بسته‌های فرهنگی و اجرای  برنامه‌ "وداع با رمضان" را در نظر گرفته است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

 برگزاری نشست فصلی ستاد مدیریت بحران در منطقه 5

سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست‌ فصلی ستاد بحران که با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های خدمات رسانی منطقه اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مقابله با بحران ضروری است که با افزایش مشارکت‌ و هم افزایی سازمان‌های اجرایی شرایط مناسبی برای ارائه خدمات در زمان وقوع بحران فراهم می شود.

 وی افزود: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های اطلاعاتی، ارتباطی و عملیاتی بین سازمان‌ها از جمله الزامات مدیریت بحران است.

 اسدی با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ها و همچنین هدفمند کردن برنامه ها تصریح کرد: تدوین برنامه  هدفمند و جامع و مشخص شدن وظایف هر یک از سازمان‌ها باید در نشست‌های فصلی مورد توجه قرار بگیرد.

 شهرداری منطقه 5 گفت: با تشکیل کار گروه ، برنامه‌ریزی هدفمند، رفع نواقص و ضعف‌ها و ایجاد هم افزایی بین سازمان‌ها می توان به نقطه مطلوب و مورد نظر رسید.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

ارتقای دو برابری زیرساخت‌های منطقه 6

 عظیم بابایی‌، شهردار منطقه 6 در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به افتتاح 74 پروژه شهری در هفته گذشته باعث ارتقای دو برابری زیرساخت‌های منطقه طی 15 ماهه اخیر در این محدوده شده است.

وی افزود: تلاش می‌شود تا کارمندان منطقه ضمن نگهداشت پروژه‌های تازه افتتاح شده، روند ارتقا را ادامه داده و سعی شود تا به همین مقدار در پایان سال، پروژه آماده بهره‌برداری در این منطقه ایجاد شود.

شهردار منطقه در پایان تصریح کرد: ایجاد سرای محلات، تجهیز پارک‌ها، زمین‌های چمن  از برنامه‌های آینده منطقه است و نیاز کنونی شهر و شهروندان به غنی‌سازی، نرم‌افزاری بیشتر احساس می‌شود.

ساماندهی متکدیان و کارتن خواب ها در منطقه8

 غفار رضوانی معاون فرهنگی و هنری شهرداری منطقه8 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به دستور شهردار منطقه مبنی بر جمع آوری و ساماندهی، متکدیان و کارتن خواب های سطح محدوده جمع آوری می شوند.

 وی ادامه داد: ساماندهی متکدیان با همکاری کلانتری 147 نارمک و 127 گلبرگ، جمع آوری می شوند.

 رضوانی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، پاکسازی شهر از آلودگی های بصری و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح منطقه است.

 وی افزود: گشت جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها هفته ای 3روز، به مدت 2ماه، از ساعت 17 تا 19 بعد از ظهر جمع آوری می شوند.

رضوانی گفت: همزمان با ماه رمضان دست فروشان نیز در شرق تهران جمع آوری می شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار