معاون رئیس جمهور بیان کرد:

واردات 5 میلیارد دلار محصولات تراریخته به کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با توجه به آمار موجود، 5 میلیارد دلار از واردات کشور ما به محصولات تراریخته اختصاص دارد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پژوهشگاه بیوتکنولوژی در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در سطح  دانشگاه‌ها انجام دهیم ارتقای اعتباراتشان است.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از راهکارهای مهم برای تحقق این مهم استفاده از تحقیقات و پژوهش‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه باید وابستگی خود را از بودجه‌های نفتی خارج کنیم افزود: بودجه‌های پژوهشی نباید صرف ساختمان سازی شود لذا باید تحقیق و پژوهش را در کشور و به ویژه در سطح دانشگاه‌ها ارتقا داده و دانشجویان را به این مهم تشویق کرده و مسیر را برای فعالیت‌های پژوهشی این قشر فراهم کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: نگاه مسئولان به مقوله پژوهش باید جدی‌تر شده و نسبت به پژوهش و تحقیق مثبت بیاندیشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون نگاه مسئولان به تحقیقات و پژوهش نگاه مهم و مثبتی نبوده است گفت: همین مهم سبب شده است که نتوانیم در حوزه تحقیق و پژوهش موفق عمل کنیم.
ستاری خاطرنشان کرد: پژوهش نباید به یک دستگاه خاص محدود شود لذا تمامی دستگاه‌ها می‌توانند تحقیق و پژوهش داشته باشند و در این مسیر به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند.

در ادامه این بازدید بهزاد قره یاضی رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی نیز طی سخنانی با بیان اینکه توجه به تحقیق و پژوهش باید به عنوان یکی از مهمترین مسائل پایه‌ای در توسعه علم و دانش مورد توجه قرار گیرد افزود: انجام تحقیقات و پژوهش‌ها باید به صورت هدفمند انجام شود.

وی بیان داشت: طی سال‌های گذشته از برخی از پژوهش‌ها به صورت جدی عقب افتاده ایم که لازم است بسترهای بیشتری در این حوزه فراهم شود.

این مسئول انجام پژوهش‌های کاربردی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: یکی از این تحقیقات در خصوص محصولات تراریخته است که با توجه به آمار موجود، 5 میلیارد دلار از واردات کشور ما به محصولات تراریخته اختصاص دارد.

به گفته وی محصولاتی نظیر قند رژیمی، سیب زمینی، فرآورده‌های لبنی، ساخت تراکتور نیمه صنعتی پیشرفته، تولید بیودیزل و پنبه تراریخته از جمله این تولیدات است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار