آزادسازی دارایی های روسیه در بلژیک

مقامات بلژیک از آزادی دارایی های روسیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه بلژیک از آزادسازی دارایی های روسیه که پیشتر به دستور قضایی بلوکه شده بود خبر داد.
"دیدیه ریندز،" وزیر خارجه بلژیک در حساب توییتر خود اعلام کرد بخشی از دارایی های روسیه که پیشتر بلوکه شده بود آزاد شد. همچنین قرار است مابقی دارایی های بلوکه شده این کشور در بلژیک فردا رفع توقیف شود. 

وزارت خارجه روسیه در 18 ژوئن ( 28 خرداد) از طریق "الکس فان میو وین"، سفیر بلژیک در روسیه به بلوکه شدن دارایی های خود در این کشور اعتراض کرده بود. روسیه همچنین با درخواست بازگشت سازمانهای روسی به کار طبیعی خود تهدید کرده بود در صورت مخالفت بلژیک با آزادی دارایی هایش، اقدامات مناسب را علیه این کشور بکار خواهد بست.

بلژیک 17 ژوئن ( 27 خرداد) اعلام کرد بنابر تصمیم دادگاه لاهه، دارایی های روسیه را مسدود کرده است.  به تازگی و در پی درخواست سهامداران پیشین گروه نفتی یوکوس روسیه و بر حسب رأی دادگاه لاهه، کشورهای بلژیک و فرانسه بسیاری از دارایی های دولت روسیه را ضبط کردند. شرکت نفتی یوکوس در دهه نود میلادی در روند خصوصی سازی در روسیه به میخائیل خودروکوفسکی از منتقدان دولت روسیه واگذار شد. روسیه در سال 2003 خودروکوفسکی را بازداشت  و زندانی و دارایی های شرکت او را ضبط کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار