مرسی این بار به اتهام جاسوسی برای قطر محاکمه می‌شود

دادگاه جنایی قاهره امروز جلسه رسیدگی به اتهام "محمد مرسی" و 10 نفر از اعضای سابق اخوان المسلمین را در‌خصوص جاسوسی برای قطر تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاهرام؛ "محمد مرسی،" رئیس جمهور سابق مصر، و 10 نفر از اعضای اخوان المسلمین به جاسوسی برای قطر و ارائه اطلاعات طبقه‌بندی شده مصر به این کشور متهم شده‌اند. دادگاه رسیدگی به این پرونده امروز در قاهره تشکیل می‌شود. پس از حکم اعدام "مرسی"  در پرونده معروف به «فرار از زندان»، او در جلسه امروز با لباس قرمز حاضر خواهد شد. 

تحقیقات دیوان عالی امنیت دولت در این پرونده نشان می‌دهد "محمد مرسی" و تعدادی از متهمان اقدام به دزدیدن گزارش‌های دستگاه های اطلاعات عمومی و جنگی، نیروهای مسلح، نیروهای امنیت ملی در وزارت کشور و سازمان نظارت اداری کرده‌اند. در میان آنها اسناد کاملا محرمانه‌ای نیز دیده می شود که مربوط به ارتش، مکان های استقرار نیروهای ارتش و سیاست های کلی دولت است.

دستگاه قضایی مصر مدعی است این متهمان قصد داشتند گزارش‌ها و اسناد را به دستگاه اطلاعات قطر و شبکه ماهواره‌ای الجزیره متعلق به این کشور تحویل دهند و به مصر و امنیت ملی آن لطمه بزنند.

"مرسی" در پرونده فرار از زندان به اعدام، پرونده جاسوسی به حبس ابد و در پرونده قتل تظاهرکنندگان - موسوم به "کاخ الاتحادیه" - به 20 سال زندان محکوم شده است. باید دید دادگاه قاهره درمورد پرونده جاسوسی برای قطر چه حکمی صادر می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
واقعا عاقبت مرسی درس عبرت بزرگی برای سیاستمداران است. اگر بفهمند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
چقدر خنده داره!! قطر چند بار وارد جنگ با مصر شده؟؟؟؟ این بیچاره ها نوکر اسرائیل اند پس چرا کسی سیسی رو به خاطر این همه قتل و جنایت و حمام خونی که در میدان رابع راه انداخت سرزنش هم نمی کند و اونوقت اولین رئیس جمهور منتخب مردمو دارن محاکمه می کنند!! عجب دنیایی شده!!! خدا به مردم مصر رحم کنه که انقلابشون نتیجه ی عکس داد و سگی به مراتب هارتر و خائن تر از مبارک شد رئیس جمهور کسی که مرسی بهش ارتقای درجه داد و کردش فرمانده ی نیروهای مسلح شد ماری در آستینش و بالاخره به دستور صهیونیست ها نیشش زد, صهیونیست ها تحمل یم حکومت اسلامگرا رو ندارند اون هم تو همسایگی دیوار به دیوارشون و اون هم قدرتمند ترین کشور عربی!!! مصر محال بود راضی بشن !!
آخرین اخبار