باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

نشست جمعی از نمایندگان مجلس با گروهی از انقلابیون یمن

عصر دیروز(شنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیا ت خارجی مجلس شورای اسلامی، میزبان جمعی از انقلابیون و نخبگان یمن بود، در این نشست جنایات آل سعود در یمن شدیداً محکوم و مراتب حمایت قاطعانه جمهوری اسلامی ایران از انقلابیون یمن اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، عصر دیروز(شنبه)، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، میزبان تنی چند از انقلابیون یمنی بود. در این دیدار که با حضور برخی شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های علمی یمن و به منظور همدردی با مجروحان حوادث یمن و نیز اعلام حمایت رسمی جمهوری اسلامی ایران از انقلاب مردم یمن علیه تجاوز آشکار رژیم آل‌سعود برگزار شد، در ابتدا "علاء‌الدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخن گفت.
 
نشست جمعی از نمایندگان مجلس با گروهی از انقلابیون یمن


وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و خوش‌آمدگویی به میهمانان، وحشی‌گری‌های سعودی‌ها در یمن را در تاریخ منطقه بی‌سابقه خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، بارها حمایت خود را از مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح یمن اعلام کرده است. این بار نیز به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی، شدیدترین مراتب انزجار خود از این اقدامات غیر انسانی و نیز صمیمانه‌ترین مراتب همدردی با انقلابیون یمن را به طور رسمی اعلام می‌کنیم.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم و دولتمردان ایران، از صمیم قلب به مردم یمن عشق می‌ورزند و با تمام وجود و به هر نحوی که بتوانند به مردم یمن در راه رسیدن به آمال و آرزوها و اهدافشان کمک می‌کنند و انشاءالله به زودی شاهد شکست و رسوایی آل‌سعود در یمن خواهیم بود.
 
بروجردی در ادامه، حاکمان فعلی عربستان را افرادی نالایق، ناکارآمد و فاقد کمترین میزان هوش سیاسی و آینده‌نگری دانست و تصریح کرد: متأسفانه کار به دست برخی جوان‌های بی‌تجربه و جویای نام و آوازه افتاده که از کهولت سن و مشکلات جسمی پادشاه سوء استفاده نموده و اینگونه به جان مردم بی‌پناه یمن افتاده‌اند.
 
وی در پایان، با اشاره به مشکلات و معضلاتی که رژیم آل‌سعود از داخل با آن‌ها روبروست، نشانه‌های زوال این رژیم را بسیار آشکار و هویدا خواند و افزود: شکاف میان مقامات سعودی، روز به روز بیشتر و بیشتر می‌گردد و دور نباشد زمانی که شاهد اضمحلال حکومت سعودی از درون باشیم.
 
نشست جمعی از نمایندگان مجلس با گروهی از انقلابیون یمن
 
پس از بروجردی، "محمدحسن ابوترابی‌فرد" نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی سخن گفت. وی، تاریخ پر افتخار کشور یمن را بیانگر ارزش‌های والای مردم این کشور دانست و تصریح کرد: بر اساس شواهد تاریخی، مردم یمن، نخستین کسانی بودند که بدون هیچ‌گونه نبرد و فقط بر اساس شناخت عمیق از معارف اسلام و حقانیت این دین مبین الهی به آن گرویدند.
 
وی افزود: پیامبر(ص) به احترام مردم یمن، شخصیتی مانند علی(ع) را برای اداره امورشان به سوی آن‌ها گسیل داشت و باز به گواهی تاریخ، یمنی‌ها کسانی بودند که هنگام حجه الوداع پیامبر اکرم در مکه حاضر شدند و در خدمت آن حضرت بودند.
 
ابوترابی‌فرد افزود: مردم شریف، متدین و انقلابی یمن همیشه نماد مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر ظالم بوده‌اند. یمنی‌ها مردمی سلحشورند که همیشه در انتظار قیام بالسیف هستند و بدین ترتیب، تاریخ آراسته خود را با مبارزه با ظلم و جور زینت بخشیده‌اند.
 
نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قیام امروز مردم یمن علیه رژیم تجاوزکار سعودی، بیانگر چند ارزش استثنایی است؛ اول اینکه امروز در همه جای دنیا و لااقل در میان افکار منصف و آزادی‌خواه، مردم یمن را به عنوان نماد انسجام و وحدت دینی و ملی می‌شناسند زیرا امروز از سراسر یمن فقط یک فریاد را می شنویم و آن، فریاد دادخواهی و مبارزه با ظلم و ستم طاغوت و طاغوتیان است که امیدواریم این حرکت در سایه هوشمندی روحانیت شیعی و مسئولان در یمن، روز به روز با استحکام بیشتر و در سطح عالی‌تر تداوم یابد.
 
ابوترابی‌فرد افزود: دومین ویژگی قیام مردم یمن، اهداف روشن و آشکار این قیام است. مردم یمن ثابت کرده‌اند که آمریکا و حکومت‌های دست‌نشانده آن در منطقه و در رأس همه آن‌ها رژیم سعودی، از محور مقاومت شکست خورده‌اند و مزدوران آمریکا و صهیونیزم در منطقه واقعاً نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
 
وی با بیان اینکه سومین ویژگی قیام مردم یمن، تمسّک انقلابیون یمنی به اسلام ناب محمدی(ص) است تصریح کرد: امام راحل(ره) نخستین تبیین‌کننده قرائت درست از اسلام بود و امروز، مقام معظم رهبری پرچمدار اسلام ناب محمدی هستند و مردم یمن نیز در پناه این قرائت از اسلام است که در برابر ظلم و استکبار، لحظه‌ای سر خم نکرده‌اند و همچنان در صف اول رویارویی با حاکمان جائر سعودی ایستاده‌اند.
 
ابوترابی‌فرد افزود: دقیقاً به خاطر همین ویژگی‌هاست که آمریکا و عربستان، امروز در یمن در باتلاقی گرفتار شده‌اند که هر چه بیشتر دست و پا می‌زنند و تقلّا می‌کنند، بیشتر در منجلاب فرو می‌روند و به زودی شاهد پیروزی غرورآفرین مردم یمن در برابر حکومت ظلم و فساد و تباهی خواهیم بود.
 
نائب رییس مجلس همچنین گفت: گواه روشن برای شکست عربستان و حامیان آن در یمن و پیروزی مردم یمن این است که در حال حاضر و پس از این همه حمله و هجمه وحشیانه، دشمن سعودی نتوانسته حتی به کمترین اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد و این امر، حتی در گفته های خود مقامات سعودی نیز جلوه‌گر است. تحلیلگران آزاداندیش و واقع‌بین همگی معترفند که پیروز این معرکه نابرابر، مردم مظلوم یمن و نه حاکمان جائر عربستان خواهند بود.
 
ابوترابی فرد در پایان به انقلابیون یمنیِ شرکت کننده در این نشست اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران و مردم انسان‌دوست ایران، لحظه‌ای در حمایت از مردم بی‌پناه یمن به خود تردیدی راه نخواهند داد و هر آنچه در توان دارند را برای پیشبرد و به هدف نهایی رساندن انقلاب مردم یمن صَرف خواهند کرد.
 
نشست جمعی از نمایندگان مجلس با گروهی از انقلابیون یمن
 
در ادامه این نشست، "دکتر سید عصام العماد " از استادان جامعه المصطفی العالمیه قم، با بیان اینکه رژیم سعودی با سلاح‌های آمریکایی و اسراییلی به جان مردم بی‌گناه یمن افتاده است گفت: زمانی مردم یمن، حاکمان عربستان را حلال همه مشکلات خود می‌دانستند و عربستان نزدیک به 60 سال، حامی مردم یمن بود اما با روی کار آمدن ملک سلمان و دار و دسته‌اش، رویکرد عربستان نسبت به یمن و یمنی ها تغییر کرده و آن‌ها با ظلم و ستمی بی‌سابقه به جان مردم یمن افتاده‌اند و سابقه حکّام قبلی سعودی را خراب کردند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: قبل از اینکه عربستان به این اقدامات وحشیانه و غیر انسانی در یمن دست بزند، هیچ یمنی جرأت نمی‌کرد پشت سر حکّام این کشور حرفی بزند یا انتقادی کند اما امروز می‌بینیم که مردم یمن، عربستان را مهم‌ترین و اصلی‌ترین دشمن خود می‌دانند و با آن مبارزه می‌کنند.
 
العماد تصریح کرد: پیروز نهایی معرکه یمن، مردم یمن هستند. این پیروزی، پیروزی اسلام ناب محمدی بر کفر و ظلم و ستم طاغوتی است و همین الآن نیز نشانه‌های شکست سعودی در یمن آشکار شده است.
 
استاد جامعه المصطفی العالمیه قم در پایان، با قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران، این کشور را مهم‌ترین پشتیبان مردم یمن و انقلابیون این کشور در راه رسیدن به اهداف و مقاصد عالیه آن‌ها دانست.
 

 
سخنرانی بعدی این نشست، "محمد قبلی" عضو کمیته ساسی انصارالله یمن و نماینده عبدالملک الحوثی رهبر این حزب بود. وی در ابتدا از حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران از یمن تجلیل کرد و گفت: مواضع مثبت و سازنده رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های مردم ایران، مهم‌ترین پشتیبان مردم مبارز یمن بوده و هست و یکی از بارزترین جلوه‌های این حمایت، پذیرش و درمان مجروحان یمنی است.
 
قبلی که خود نیز یکی ازمجروحین معرکه یمن است، استقبال مراکز درمانی و بیمارستانی ایران از مجروحان یمنی را مثال‌زدنی و قابل ستایش و نشانه حسن‌نیت کامل ایران نسبت به مردم یمن دانست و افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که با وجود اینکه در ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم اما حکّام ظالم سعودی به حملات خود ادامه می‌دهند و بدون هیچ علت و سبب قابل پذیرش و توجیه‌پذیری یمن را زیر آتش توپخانه خود گرفته‌اند.
 
رییس کمیته سیاست خارجی انصارالله یمن تصریح کرد: مردم یمن چشم امیدی به اجلاس ژنو داشتند که آن هم با کارشکنی‌های عربستان به شکست انجامید و این امر خود نشانه آشکار طینت بد و شریر مقامات سعودی است.
 
عضو کمیته سیاسی انصارالله یمن در ادامه افزود: ما می‌خواهیم از طریق جمهوری اسلامی ایران که حسن‌نیتش برای ما به اثبات رسیده است، به سازمان ملل بگوییم که هرگز در برابر ظلم و ستم سکوت نخواهیم کرد و اگر هم تلاش این سازمان در عمل به نتیجه نرسد، ما گزینه مقاومت را رها نخواهیم کرد و مبارزه با ظلم و ظالم را تا پایان ادامه خواهیم داد و از اینکه جان و خون خود را فدا کنیم نیز هراسی نداریم.
 
نماینده عبدالملک الحوثی تصریح کرد: امروز عرب‌ها جز چند کشور معدود نظیر لبنان و سوریه و عراق که خود، قربانی جنگ و تروریسم هستند و درد و رنج مردم یمن را درک می‌کنند، بقیه هیچ حمایتی از مردم یمن نمی‌کنند و این جای تأسف بسیار دارد. کجاست آن پان عربیسمی که دول عرب منادی و مبلّغ آن بودند؟ کجاست آن ادعاهای دورغ؟ بیایید و وضع اسف‌بار مردم یمن را ببینید و ادعای حمایتتان را در عمل به اثبات برسانید.
 
قبلی در پایان گفت: جنبش انصارالله و شخص عبدالملک الحوثی، جمهوری اسلامی ایران را اصلی‌ترین حامی خود در مبارزه با رژیم سعودی می‌دانند و من حامل پیام تجلیل و قدرشناسی الحوثی از ایران هستم و رجاء واثق دارم به زودی عربستان را در خاک مقدس یمن سرکوب و منکوب خواهیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، مجلس ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار