تبریز؛

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس رضوی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس رضوی تا پانزدهم تیرماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛  محرمی گفت: با توجه به استقبال هنرمندان عکاس از این جشنوارهو ارسال آثاری فاخر و ماندگار، مهلت ارسال آثار تا پانزدهم تیرماه جاری تمدید شد .

وی افزود: جشنواره عکس رضوی از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که درتبریز برگزار می‌شودو ‌در دوره‌های پیشین نیز پذیرای آثار بسیار ارزشمند عکاسان از سراسر کشور بود .

محرمی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تبلیغات و اطلاع رسانی وسیعامیدواریم میزان آثار ارسال شده تا پایان مهلت ارسال افزایش یابد.

وی افزود: پس از اتمام مهلت ارسال آثار داوری جشنواره با حضور داوران کشوری در تبریز انجام می شود و براساس آن نفرات برتر همزمان با آئین اختتامیه جشنواره معرفی شده و آثار منتخب نیز در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شود.

محرمی گفت: این جشنواره همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدفاشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود .

وی از عکاسان و علاقه‌مندان به فرهنگ رضوی دعوت کرد تا با حضور و ارائه‌ ‌آثاری گرانسنگ و در خور در تبیین ابعاد سیره و سنت رضوی اهتمام ورزند و رسالت خود را به انجام رسانند .

محرمی، موضوعات جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )،جلوه‌های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریفو خودنگاری با جلوه‌های زیارت عنوان کرد.

براساس این گزارش هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از 4 مگاپیکسل تهیه و با فرمتjpegبر روی سایتazarsh.shamstoos.irبارگذاری نماید.

محرمی از اجرای برنامه‌های جنبی همزمان با جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)،‌ چاپ و رونمایی عکسهای برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه یافته و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان هنر عکاسی استان از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.