400 کشته در گرمای پاکستان

صدها نفر به بیمارستانهای مناطق جنوبی پاکستان مراجعه کرده اند و مراکز درمانی قادر به پاسخگویی به شمار انبوه مراجعه کنندگان نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري صداو سيما، شمار کشته های موج گرمای شدید پاکستان به بیش از چهارصد نفر رسید.

موج گرمای کشنده بخشهایی از پاکستان را فراگرفته است.

 شدت گرما به حدی زیاد است که در استان سند در جنوب پاکستان، بیش از چهارصد نفر جانشان را از دست داده اند. اکثر قربانیان این مشکل جدید در شهر بندری کراچی بوده اند. در این شهر، دمای هوا به چهل و پنج درجه سانتیگراد افزایش یافته است. 

پزشکان می گویند اکثر این افراد به علت ایست قلبی ناشی از گرمای شدید جانشان را از دست داده اند. تابستان امسال یکی از گرمترین تابستانهای سالهای اخیر در پاکستان است. 

صدها نفر به بیمارستانهای مناطق جنوبی پاکستان مراجعه کرده اند و مراکز درمانی قادر به پاسخگویی به شمار انبوه مراجعه کنندگان نیست. 

 اکثر قربانیان موج گرمای پاکستان افرادی از مناطق فقیرنشین این کشور هستند که در خارج از خانه مشغول کار بودند. قطع مکرر برق سبب تشدید مشکلات و اعتراضات شده است . 

احزب مخالف دولت نیز از این مسئله بهره برداری کرده اند و می گویند دولت به وعده خودش برای کاهش دادن ساعتهای قطعی برق عمل نمی کند. دولتمردان پاکستان می گویند امکانات دولتی برای پرکردن شکاف عرضه و تقاضا در این خصوص بسیار محدود است. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۰۱ ۰۶ تير ۱۳۹۴
تازه رسید ۴۵ درجه،۴۰۰ نفر مرد
اینا اگه خوزستان بودن چیکار میکردن