نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

وظیفه نداریم پول خام را برای یارانه در نظر بگیریم

سخنگوی دولت گفت: بیش از 50 هزار میلیارد تومان از خزانه برداشت و صرف یارانه کردیم که در واقع وظیفه نداریم پول خام را مستقیما برای مردم در نظر بگیریم. چرا که این رقم باید صرف عمران کشور شود.

وظیفه نداریم پول خام را برای یارانه در نظر بگیریمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه علت تناقض‌ها در ارائه آمار دریافت کنندگان یارانه، چیست اظهار داشت: ما با افزایش جمعیت در کشور مواجه هستیم و هر سال یک میلیون بر جمعیت ما اضافه می‌شود و حذف یارانه پردرآمدها تکلیف قانونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که باید این حذفیات را با دقت انجام دهد.

سخنگوی دولت با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه شناسایی پردرآمدها کارسختی است گفت: در حال حاضر حذف گسترده صورت نگرفته است و برخی در این راستا اعتراض می‌کنند و پاسخ آنها نیز داده می‌شود و اکثریت رضایت دارند.

وی افزود: در حال حاضر دو میلیون و 300 هزار نفر از دریافت یارانه انصراف دادند که این انصراف‌ها تا چندین ماه ادامه داشت. در این شرایط اشتباه نیز می‌تواند رخ دهد که باید بلافاصله اشتباهات از سوی مسئولان اصلاح شود دولت خواستار آزار مردم نیست و خود را خادم ملت می‌داند و باید واقعیت را پذیرفت.

وی تأکید کرد: ما بیش از 50 هزار میلیارد تومان از خزانه برداشت کرده‌ایم و آن را صرف یارانه کردیم که در واقع وظیفه نداریم پول خام را مستقیما برای مردم در نظر بگیریم. چرا که این رقم باید صرف عمران کشور شود.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در صورت برداشت پول خام از خزانه سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه شده رشد منفی اقتصاد و کاهش اشتغال بوجود می‌آید. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اقشار ، تکلیف ، رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار