رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

معضل حاشیه نشینی در مشهد، مهاجرت روستاییان به شهر است

مزروعی گفت: زمینه فعالیت های کشاورزی در روستاها از بین رفته و روستاییان برای حفظ بقاء حیات خود به شهر مهاجرت می کنند و باعث افزایش حاشیه نشینی در مشهد می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛ مزروعی در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در گزارشی با تببین سیاست های بخش کشاورزی با رویکرد رفع مشکلات اجتماعی حاشیه شهر مشهد افزود: امروزه روستاها مصرف کننده مواد غذایی درجه 3 شهر ها شده اند در صورتی که روستاها باید تولید مواد غدایی باشند.

وی با اشاره به بحران آب در استان گفت: اگر بحران آب در استان حل نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد مشکلاتی از قبیل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می شویم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: برای رفع بحران آب در استان باید طرح های افزایش راندمان و بهره وری و روش های نوین آبیاری اجرا شود.

مزروعی با اشاره به سیستم آبیاری تحت فشار گفت: سیستم آبیاری تحت فشار در 110 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده که با اجرای این طرح سالانه 616 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب انجام می شود.

وی افزود: 868 رشته قنات در استان داریم که با لوله کشی برای انتقال آب نیز نقش مهمی در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: خراسان رضوی برترین استان در کشور در تولید محصولات سالم می باشد که در حال حاضر 470 هزار تن محصول سالم را با نظارت تولید می کند.

یادآور می شود:  هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با 8 دستور کار از جمله تدوین دستور العمل اجرایی و مدیریتی بوستان ها در مقیاس شهری، ضوابط و مقررات تبلیغات شهری، بخشودگی عوارض و بهای خدمات واحد تجاری احداثی مجتمع آموزشی توان یابان و آزاد سازی اراضی و ارتفاعات جنوبی شهر مشهد برگزار شد.

انتهاب پبام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.