عربعلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

کارت سوخت به هیچ‌وجه حذف نمی‌شود/ تدوین مشوق‌های جدید برای حفظ کارت سوخت

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه پس از تک نرخی کردن بنزین و حذف سهمیه بندی، مالکان خودرو نسبت به حفظ کارت‌های سوخت خود، بی انگیزه شده‌اند گفت: در حال تهیه برنامه‌هایی جهت تشویق مردم به حفظ کارت‌های سوخت هستیم.

داود عربعلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه آیا کارت سوخت حذف خواهد شد یا نه اظهار داشت: عرضه سوخت در کل کشور در دفتر سامانه هوشمند صورت می‌گیرد و کارت‌های سوخت همچنان به قوت خود پابرجاست و قرار نیست که حذف و یا از رده خارج شوند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، یکی از مزیت‌های استفاده از کارت سوخت را مقابله با قاچاق بنزین عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه نرخ هر لیتر بنزین یک هزار تومان تعیین شده اما هنوز فاصله قیمتی زیادی با نرخ سوخت در کشورهای همسایه وجود دارد بنابراین انگیزه فراوانی برای قاچاق سوخت وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بنزین در کشورهای همسایه براساس نرخ فوب خلیج‌فارس 1600 تومان است این در حالیست که در ایران بنزین به قیمت هزار تومان عرضه می‌شود. 

عربعلی افزود: شاید تک ‌نرخی شدن قیمت بنزین در کاهش قاچاق سوخت دخیل باشد اما نمی‌توان گفت: 100درصد کارساز خواهد بود بلکه تا حدودی تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: در صورتی که افرادی با هدف قاچاق، بیش از حد سوختگیری کنند این افراد از طریق کارت‌های سوخت قابل پیگیری خواهند بود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به مزایای حفظ کارت‌های سوخت توسط مالکان خودرو، گفت: در صورتی که مالکان خودرو مشکلی در زمان سوختگیری پیدا کرده و شکایتی داشته باشند تنها زمانی درخواست آنها قابل پیگیری خواهد بود که از طریق کارت‌های سوخت خودروی خود، سوختگیری کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از کارت سوخت عمومی جایگاه داران، امکان رسیدگی به این دسته از شکایات وجود ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در حال تهیه برنامه‌هایی جهت تشویق مردم به حفظ کارت‌های سوخت هستیم، گفت: در صورتی که مالکان خودرو مشکلی در زمان سوختگیری پیدا کرده و شکایتی داشته باشند تنها زمانی درخواست آنها قابل پیگیری خواهد بود که از طریق کارت‌های سوخت خودروی خود، سوختگیری کرده باشند.

عربعلی خاطرنشان کرد: پس از تک نرخی کردن بنزین و حذف سهمیه بندی، مالکان خودرو نسبت به حفظ کارت‌های سوخت خود، بی انگیزه شده‌اند به طوری که می‌گویند با توجه به امکان سوختگیری از طریق کارت‌های سوخت عمومی جایگاه‌داران، دیگر نیاز به نگاهداری کارت‌های سوخت شخصی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۶ ۰۶ تير ۱۳۹۴
واقعا اختلاف قیمت زیاده؟!
United Arab Emirates
محمد
۰۲:۳۳ ۰۵ تير ۱۳۹۴
وقتی قیمت خودروی خارجی را با قیمتی که همسایگان ما سوارن تو ایران یکی بشه وهمچنین مصرف سوخت وکیفیت خودرهای ایرانی با خارجی یکی بشه بنزین اگر ازکشورهای خلیج فارس هم گرانتر بدین ما راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۴
دوسته من ، این شکایت که میگی ، دقیقا بر میگرده به همون جک که میگه :
(((دیشب تو پمپ بنزین یه معجزه دیدم،
یارو نزدیک پنج لیتر و نیم تو یه ظرف چهار لیتری بنزین زد!
وقتی هم به مسئول پمپ بنزین گفت، یارو گفت احتمالا دبّه ت خرابه ....)))
بله اگه یه همچین معجزاتی دیدید شاید بشه با شکایت یه کاری بکنید
Germany
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۴ تير ۱۳۹۴
ای کاش اوضاع دیگه رو هم اینطوری مقایسه کنید و راه حلی براش پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ تير ۱۳۹۴
مثلا چه شکایتی؟
Seychelles
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۴ تير ۱۳۹۴
اقا ب فکرتورمی ک بعدازافزایش قیمت حاصل میشودهم باشیدب فکر مردم ایران کم درامد هستن هم باشید .ماراباکشورهای همسایه مقایسه نکنید.
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۴
حتما شما هم میخواین بنزین ما رو بزارین 1600؟ ولی یه کم به شرایط بنزین فوب کش.رهای حاشیه خلیج فارس و میزان درآمد مردم انها هم فکر کرده اید
Germany
محمد
۱۴:۳۶ ۰۴ تير ۱۳۹۴
ما داریم چوب کشور همسایه را می خوریم.
آخرین اخبار