معاون فرهنگی قوه قضاییه:

جمهوری اسلامی ایران با آیین‌های دروغین مقابله می‌کند/ رشد قارچ‌گونه عرفان‌های نوظهور

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ادیان راستین حمایت و با آیین‌های دروغین مقابله می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران با آیین‌های دروغین مقابله می‌کند/ رشد قارچ گونه عرفان‌های نوظهوربه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در نشست بررسی مسائل اقلیت‌های دینی اظهار داشت: این جلسه برای تعامل بهتر میان مجموعه مختلف ادیان الهی ایجاد شده است و چنانچه لازم باشد، در این جلسه حاضریم در حوزه مسائل حقوقی که نیاز به پیگیری دارند، اقدام کنیم.

وی ادامه داد: دین اسلام اساس خود را احترام به ادیان راستین قرار داده است و بقای این ادیان را تداوم بخشیده و تضمین کرده است.

حجت الاسلام صادقی افزود: این حمایت در عین درخواست برای تعمق این اقلیت‌ها در همه مسائل مذهبی و الهیات صورت گرفته است تا پیروان ادیان به فکر واداشته شوند و در همین حال اختیار و آزادی فکر و اندیشه را برای پیروان سایر ادیان در نظر گرفته و اجبار و اکراهی را قرار نداده است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: بر اساس دین مبین اسلام هر کس می‌تواند آزادانه آیین خود را بپذیرد و اگر در گوشه و کنار جهان گروه‌هایی را می‌بینید که اقدامی اجبارگونه به نام اسلام انجام می‌دهند در واقع دور از اسلام و اهل بیت (ع) هستند و در حقیقت این گروه‌ها خشونت‌طلبان با اندیشه‌های مشخص‌اند و تلاش می‌کنند نام زیبای اسلام را زشت جلوه دهند و از این طریق سعی دارند با زشت جلوه دادن مفاهیم توحیدی در جهان با گسترش اسلام مقابله کنند.

وی اظهار داشت: اسلام پیروان ادیان مختلف را به هم‌زیستی مصالحت‌آمیز دعوت کرده است و این هم‌زیستی در اغلب اوقات تاریخ اسلام به خوبی وجود داشته است. 

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است آزادی مذهبی پیروان ادیان راستین را مورد حمایت قرار دهد، در حالی که با ادیان دروغین ایجاد شده که کذب است و بر اساس دروغ بستن به ادیان توحیدی و الهی شکل گرفته‌اند،‌ مقابله می‌کند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: آیین‌هایی مثل بهائیت که خود را به عنوان آیین جدید تبلیغ می‌کنند و توسط رژیم‌های جعلی مانند رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند در ایران به عنوان دین پذیرفته نیستند. 

وی گفت: اگر پذیرفته شدن این آیین‌های دروغین به عنوان دین باب شود، روزی نیست که آیین‌های جدید مانند قارچ رشد نکنند همان گونه که امروز نیز عرفان‌های نوظهور ایجاد شده است.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: ما از قرآن و پیامبر آموخته‌ایم و همه رسل و پیامبران بزرگ را باور داریم ولی معتقدیم که این مجموعه را باید با هم و در کنار هم دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: دین ، آیین ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار