شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

رد لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رد لایحه یک شوری قوه قضائیه در ارتباط با تشکیل واحد پلیس قضایی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

رد لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی در کمیسیون امنیت ملی«نوذر شفیعی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در تشریح جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: انتخاب  محمدحسن آصفری و عوض حیدرپور  به مجلس شورای اسلامی جهت انتخاب یک نفر در صحن علنی به‌عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت و انتخاب اسماعیل کوثری و مهدی دواتگری به مجلس شورای اسلامی جهت انتخاب یک نفر در صحن علنی به‌عنوان عضو ناظر در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران نیز در این جلسه کمیسیون در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایحه یک شوری قوه قضائیه در ارتباط با تشکیل واحد پلیس قضایی مطرح و رد شد، گفت: لایحه موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان نیز در این کمیسیون تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گزارشی از تحولات منطقه با تمرکز بر بحران یمن ارائه داد.

شفیعی ادامه داد: معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه اضافه نمود مشکلات به وجود آمده در منطقه راهکار نظامی نداشته و می‌بایست مشکلات براساس گفت‌وگو فیمابین طرف‌های درگیر حل و فصل شود، همچنین وی در گزارش خود وضعیت انسانی یمن را وخیم توصیف کرد و این فاجعه را دلیل محاصره یمن و حملات مداوم هوایی سعودی دانست.

وی همچنین در ادامه امیرعبداللهیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های زیادی با سازمان ملل برای پایان دادن به این فاجعه انسانی صورت داده است.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز قطع‌نامه 2216 را یکسویه و ناعادلانه توصیف و از سازمان ملل خواست در برخورد با مسائل بین‌المللی منصفانه برخورد کند و از همین رو این کمیسیون رفتارهایی با استاندارد دوگانه ملل متحد را باعث افت و افول این نهاد بین‌المللی دانست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار