کوچکی‌نژاد در موافقت با استیضاح فانی:

80 درصد فرهنگیان طالب استیضاح وزیر هستند

یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح فانی هیچ‌گونه شائبه سیاسی، جناحی و فراکسیونی ندارد و 80 درصد فرهنگیان کشور اصرار به این استیضاح دارند.

80 درصد فرهنگیان طالب استیضاح وزیر هستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و یکی از استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی امروز چهارشنبه 3 تیرماه با تأکید بر اینکه استیضاح فانی در جهت حمایت از فرهنگیان کشور و دانش‌آموزان است گفت این استیضاح هیچ‌گونه شائبه سیاسی، جناحی و فراکسیونی ندارد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که امروز 80 درصد فرهنگیان کشور اصرار به استیضاح فانی دارند. 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار داشت: رفاه، دغدغه اجتماعی، منزلت و مسائل پرورشی و اقتصادی آموزش و پرورش مدنظر ماست هرچند که برخی این استیضاح را فقط به دلیل حقوق می‌دانند.

کوچکی‌نژاد بیان داشت: بزرگترین و حساس‌ترین دستگاه کشور آموزش و پرورش است که بعد از آن وزارت بهداشت و علوم قرار می‌گیرند لذا بر همین اساس است که نمایندگان بر روند کار وزارت آموزش و پرورش حساس هستند. 

نماینده رشت گفت: وزارت بهداشت و علوم به صورت هیئت امنایی در استان‌ها مدیریت می‌شوند که این امر باعث تقویت می‌شود اما آموزش و پرورش با وجود دریافت یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بودجه این وزارتخانه نتوانست حرکت خوبی انجام دهد لذا اگر وزیر ضعیف باشد مشکلات آن حل نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از چند ماه که از عمر وزارت آموزش و پرورش می‌گذشت به دلیل سنگینی کار در این وزارتخانه به فانی فرمودند که از آدم‌های خسته و بی‌انگیزه استفاده نکند اما این وزارتخانه به این نصایح گوش نکرد و اگر در گذشته تنها 18 بازنشسته در این وزارتخانه مشغول بکار بود امروز به 95 نفر رسیده که تنها نماینده تشکل‌های غیرقانونی هستند و در آینده نیز به دنبال ستاد انتخاباتی خود.

کوچکی‌نژاد تأکید کرد: فرهنگیان کم درآمد پول‌های خود را در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌ریزند که امروز این صندوق بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه دارد اما خود فرهنگیان کمتر از ده میلیون تومان از آن می‌توانند پول دریافت کنند و در کنار این کسانی هستند که با استفاده از پول این صندوق ماشین‌های آن‌چنانی می‌خرند.

عضو کمیسیون آموزش و فناوری مجلس خطاب به فانی گفت: چه بلایی بر سر بیمه طلایی آوردید شما بیش از 90 درصد حقوق فرهنگیان را برداشت می‌کنید اما امروز آنها از داشتن این بیمه پشیمانند.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: بر خلاف ادعای خود در روز دریافت رأی اعتماد مبنی بر دور نگه داشتن این وزارتخانه از کارهای سیاسی امروز چند درصد انتصاب‌های شما از تحصن کنندگان چندسال پیش فرهنگیان هستند آیا واقعا از همه نیروهای انقلاب استفاده کردید؟ 

نماینده رشت تصریح کرد: شما نمی‌توانید حق و حقوق فرهنگیان را از دولت و مجلس بگیرید زیرا شما اعلام کرده‌اید که اول مهر رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا می‌شود که این حرف موجب خنده شده زیرا درجه‌بندی واریز حقوق نیست و چند سال طول می‌کشد تا یک فرهنگی به یک درجه‌ای برسد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطر نشان کرد: فانی اعلام کرد که یکی از فرزندان فرهنگیان می‌توانند استخدام شود اما حتی برای اجرای این سخن خود نیز اقدام نکردید. 


انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، استیضاح ، منزلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار