فاز اول میدان راه‌آهن به زودی افتتاح می‌شود

شهرداری منطقه 11 از افتتاح فاز اول بازسازی میدان راه‌آهن با مساحت 340 متر مربع خبر داد.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: بازسازی میدان راه‌آهن از آذر ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و از سوی سازمان زیباسازی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه بازسازی میدان راه‌آهن در 2 فاز تعریف شده است و با توجه به اینکه خط 3 مترو از میدان راه‌آهن می گذرد، اقدامات لازم به منظور جلوگیری از ریزش ورود آب به کانال مترو انجام شده است.

شهردار منطقه 11 تصریح کرد: مساحت پیرامون این میدان سه هزار و 500 متر مربع است که یک هزار و 500 متر مربع از این مساحت به منظور ایجاد فضای سبز در نظر گرفته شده است.

آبادیان آرام‌سازی پیاده‌رو محدوده میدان راه‌آهن را بعنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار شهرداری تهران برشمرد و ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته آرام سازی پیاده‌رو این بخش انجام و موضوع جابه‌جایی مسافران به نقاط مختلف شهر و پایانه‌ها تسهیل شد.

وی در خصوص نماد وسط میدان افزود: در حال حاضر طرحی از سوی شهرداری منطقه به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی پیشنهاد شده تا از قطاری به طول 22 متر که مربوط به سال 1337 است بعنوان نماد وسط میدان استفاده شود.

شهردار منطقه 11 در پایان با اشاره به آبیاری فضای سبز میدان راه‌آهن گفت: با توجه به اینکه میدان راه‌آهن باید در چهار فصل سال سبز باشد بنابراین دو مخزن آب 160 متر مکعبی با قابلیت بازگردانی و کاهش قابل توجه مصرف آب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار