تبریز؛

حمایت از بخش تولید و کشاورزی راهکاری برای کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی از جمله مزایایی است که در صورت حمایت از بخش تولید و کشاورزی عاید کشور می شود و در این میان بخش کشاورزی حلقه مفقوده تولید است که بی‌توجهی به آن مشکلات اقتصادی کشور از جمله رکود و تورم را بیش از پیش می‌کند.

علیرضا آقابالایی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ افزود: جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از جمله مزایایی است که در صورت حمایت از بخش تولید و کشاورزی عاید کشورمی شود.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی در هر جامعه ای برآیند تولید است و افزایش تولید از نظر کمّی و کیفی، به معنای رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی است.   

 آقابالایی ادامه داد: تولید متفاوت محصولات کشاورزی از لحاظ کیفی و بازارشناسی همواره باید مورد توجه فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: عدم حمایت از بخش کشاورزی هر روزه منجر به کاهش انگیزه کشاورزان نسبت به تولید و تمایل وارد کنندگان به واردات بیشتر شده است.

آقابالایی تاکید کرد: از این رو باید به تولید توجه ویژه ای مبذول داشت، زیرا اگر افزایش مصرف همراه با افزایش تولید نباشد، به معنای فقدان رشد اقتصادی در جامعه است.
 
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.