قم؛

دریاچه نمک بحران جدی زیست محیطی استانهای مرکزی کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یکی از جدی ترین مشکلات بحرانی استانهای مراکز کشور وجود بحران جدی دریاچه نمک است که در تولید ریزگردها و ایجاد بیماریهای تنفسی و شرایط بد جوی و زیست محیطی در این شهرها به ویژه قم بسیار تاثیر گذار می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ سید رحمان دانیالی در کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان گفت:مشکلات زیست محیطی در قم به حساسترین نقطه خود رسیده که وظیفه همه مسئولین و دستگاه های اجرایی مقابله با این معظل و چالش ویرانگر زیستی است.

وی افزود: آلودگی های زیست محیطی یکی از عوامل شیوع بیماریها و ریزگردها در استان است که سلامت عمومی جامعه را با مخاطرات جدی روبروی میکند و متأثر از عوامل انسانی و طبیعی اثر گذار در کل استان است.

 وی خاطر نشان کرد : یکی از راههای مقابله با مخاطرات زیست محیطی ایجاد آموزش و فرهنگ سازی در تمام سطوح مختلف سنی جامعه است تا با عملی کردن و حمایت از محیط زیست  مشکلات ناگوار و بیماری هایی که همه افراد جامعه با آن درگیر هستند پیشگیری گردد.

دانیالی تصریح کرد: بزرگترین مشکلات زیست محیطی که مرکز کشور را تحدید می نماید بحران حوزه های آبی دریاچه نمک قم و تالاب اطراف آن است که باعث به وجود آمدن مشکلات جدی اقتصادی و شیوع ریزگردها در آسمان شهرهای مرکز کشور از جمله قم میباشد که تمام فعالیتهای مردم در حوزه های کشاورزی و زیست محیطی و فعالیتهای عمومی جامعه  را تحت تاثیر خود قرار داده است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.