باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌ها واگذار نشده است

واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی در برخی رسانه‌ها مطرح شد و توسط معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران چندی پیش تفاهم نامه‌ای میان سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی امضا شد این تفاهم نامه سر و صدای زیادی را در فضای رسانه‌ای کشور راه انداخت و با واکنش مجلس شورای اسلامی نیز روبرو شد.

برخی رسانه‌ها از واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های پزشکی خبر داده بودند، مسئله‌ای که سر و صدای زیادی را به پا کرد و مجلس شورای اسلامی را به واکنش وا داشت.

 واکنش مجلس شورای اسلامی به سازمان نظام پزشکی

مجلس شورای اسلامی در واکنشی سخت مسئله واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی را به انجمن‌های پزشکی غیر قانونی اعلام کرد.

محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های پزشکی می‌گوید: سازمان نظام پزشکی به هیچ عنوان اختیار نظارت خود را به انجمن‌های پزشکی واگذار نکرده است و این سازمان تنها تفاهم نامه‌ای در خصوص اخلاق حرفه‌ای پزشکان با  انجمن‌های پزشکی امضا کرده است.

استفاده از توانایی انجمن‌ها در بحث اخلاق پزشکی

وی می‌افزاید: اجرای تفاهم نامه میان انجمن‌های پزشکی و سازمان نظام پزشکی مورد توافق این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و قرار است سازمان نظام پزشکی از پتانسیل انجمن‌های پزشکی در خصوص اخلاق حرفه‌ای پزشکان استفاده کند و انجمن‌ها تنها به بحث‌های فنی و حرفه‌ای این مسئله می‌پردازند و کمیته‌هایی را در این باره در انجمن خود فعال می‌کنند در متن تفاهم نامه میان انجمن‌های پزشکی و سازمان نظام پزشکی به هیچ عنوان موردی درباره واگذاری نظارت به آنها نیامده است.

رسانه‌ها در خصوص واگذاری نظارت به انجمن‌ها اطلاع رسانی درست نکردند

مسئله واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های پزشکی تنها یک بد فهمی رسانه‌ای بود که تنها به اختلاف نظرهای میان مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی در خصوص بحث نظارت دامن زد.

مجلس شورای اسلامی به سازمان نظام پزشکی در خصوص نظارت این سازمان بر پزشکان و تخلفات پزشکی اخطار داده و بیان کرده بود، اختیار نظارت بر پزشکان را از سازمان نظام پزشکی خواهد گرفت.

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در خصوص مسئله نظارت سازمان نظام پزشکی به این سازمان تذکراتی داده بود.

علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در واکنش به انتقادات پیرامون بحث نظارت سازمان نظام پزشکی اظهار کرده بود: سازمان نظام پزشکی اختیاری در حوزه‌ی نظارت بر پزشکان ندارد.

بیان مسئله واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های پزشکی در  چنین فضایی مطرح شد و تنها براساس اختلافات میان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث نظارت بیان شد.



گزارش از محدثه محمدپور



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار