با رعایت این موارد بعد از ماه رمضان چاق نمی‌شوید

اضافه بار کالری که وارد بدن افراد می‌شود در پایان ماه رمضان تبدیل به چربی می‌شود، لذا روزه داران افزایش وزن پیدا می کنند.

پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به علت چاقی افراد بعد از ماه رمضان اظهار کرد: یک علت که افراد بعد از ماه رمضان چاق می‌شوند و اضافه وزن پیدا می‌کنند، این است که در ساعات طولانی روز که گرسنه هستند، معمولا در خوردن وعده‌های سحری و افطاری زیاده روی می‌کنند. 

وی در ادامه افزود: خوردن بیش از حد غذا باعث می‌شود افراد حجم غذایی که می‌خورند بیش از حد معمول در طول روز باشد. 

فرح بخش خاطر نشان کرد: اضافه بار کالری که وارد بدن افراد می‌شود در پایان ماه رمضان تبدیل به چربی می‌شود، لذا روزه داران افزایش وزن پیدا می کنند.

 این متخصص تغذیه با اشاره به عامل دیگر چاقی افراد بعد از ماه رمضان تصریح کرد: از آنجایی که افراد ساعت‌های طولانی روزه بود‌ه‌اند و به شدت گرسنه هستند در وعده‌ی افطار متوجه نیستند چه حجم غذایی زیادی را وارد بدنشان می‌کنند. 

وی بیان کرد: راهکار اساسی برای اینکه چاقی بعد از ماه رمضان اتفاق نیفتند این است که افراد حتما وعده‌ی افطار را مختصر و شبیه به صبحانه میل کنند، و یک یا نیم ساعت بعد از افطار یک شام مختصر میل کنند که هم‌ گرسنگی رفع شده و هم ولع خوردن کاهش یافته است. 

فرح بخش عنوان کرد:‌ اگر روزه داری موجب نظم در زندگی و مصرف درست مواد غذایی شود در بهبود سلامت بدن نقش بسزایی دارد به شرط آن که روزه داران دو وعده کامل غذا بخورند و از مصرف چهار گروه غذایی غلات و سیب زمینی، گوشت قرمز و سفید، شیر و لبنیات و سبزی صرفه جویی نکنند.

این متخصص تغذیه اظهارداشت: مصرف زولبیا به مقدار کم منعی ندارد اما با توجه به اینکه برای تهیه‌ی آنها از شکر و روغن استفاده می‌شود، ارزش غذایی بالایی ندارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار