فابیوس در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر:

امیدواریم به توافق خوب و محکمی با ایران برسیم

وزیر امورخارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود اعلام کرد: امیدواریم به توافق خوب و محکمی با ایران دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز؛ "لوران فابیوس،" وزیر امورخارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با "عادل الجبیر،" همتای سعودی خود اعلام کرد؛ امیدواریم به توافق خوب و محکمی با ایران دست پیدا کنیم.

وی افزود؛ چنانچه توافقی با ایران امضاء شود باید از پایبندی تهران به تعهدات خود مطمئن شویم.‎ ما به دنبال توافقی هستیم که صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند. ایران باید به معاهدات بین‌المللی درخصوص برنامه هسته‌ای خود عمل کند و بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را بپذیرد.

فابیوس گفت: روابط خود با عربستان را به بالاترین سطح افزایش می‌دهیم.‎

وی تصریح کرد: طرحی را برای ساخت دو راکتور هسته‌ای به عربستان ارائه داده‌ایم و امروز 10 توافقنامه میان عربستان و فرانسه امضاء می‌شود.
فابیوس تاکید کرد؛ بحران سوریه راه حل سیاسی دارد و خونریزی‌ها باید متوقف شود.‎

وی در ادامه افزود؛ امشب در گفتگویی تلفنی با جان کری به او خواهم گفت که مسئله جاسوسی درست نیست و ما باید به یکدیگر اعتماد داشته باشیم.‎ 

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: موضوع جاسوسی را به صورت کاملا جدی پیگیری خواهیم کرد و جاسوسی آمریکا از فرانسه قابل قبول نیست و اعتماد میان دو طرف را از بین می‌برد.

عادل الجبیر نیز اعلام کرد؛ مذاکرات ژنو شکست خورد؛ ولی این پایان راه نیست. بازگشت ثبات در یمن از طریق اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی محقق خواهد شد.

الجبیر گفت: روابط ما با فرانسه تاکنون در سطح استراتژیک بوده و سعی داریم آن را به سطوح دیگر گسترش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار